Dörzsölhetik olajos tenyerüket a Red Dot Games autós puzzlejátékának szakijai, a Mercedes-Benz DLC tesztünkben már belebegtetett tuning-központú bővítmény ugyanis végre megérkezett, vele együtt pedig minden, a teljesítménytuning témájában alapvetésnek számító lehetőség is. Az egyszerűen csak Performance DLC néven futó csomag így majd’ minden téren kibővíti az alapjátékot: új kocsik, új garázshelyiség, új alkatrészek, és egy új versenypálya is dukál a lőerővadászathoz.

Német verda index nélkül, mi az?

Kezdjük a fenti lista boncolgatását az új járgányokkal, már csak azért is, hogy rögtön letudjuk az első rossz hírt, a ránézésre a BMW M3-asra, a Dodge SRT Viper GTS-re és a Mitsubishi Eclipse-re hajazó gépek ugyanis sajna nem licenceltek. A legnagyobb respektje a gépparkon belül így továbbra is a Mercedes-istállónak lehet, a helyzet persze annyira nem gyászos, dacára ugyanis a kamu emblémáknak és neveknek, az új vasak remekül festenek, a vizuáltuning-boltban egy rakás dögös karosszériaelem kapható hozzájuk, a többi géphez hasonlóan pedig róluk is élmény lekaparni a rozsdát és a gallyra ment alkatrészeket.

„All shiny, and chrome!”

A hangsúly pedig ez utóbbiakon van, a csomag ugyanis egy rakás (a DLC kocsijai mellett az alapjáték és a korábbi DLC-k verdáira is ráaggatható) motorikus és kipufogórendszeres komponenssel is kibővíti a játékot – ezek az in-game internet új performance üzletében érhetőek el. Vaskosabb dugattyúk, combosabb generátorok, kakaóval túltöltött tűzpiros gyertyák és gyújtótekercsek, vagy épp krómozott kipufogócsövek – a webshop tobzódik a járgányok teljesítményét egy-több százalékkal megdobó (és ennek megfelelően az alap alkatrészeknél drágábban bezsákolható) elemekben, melyek szorgos beépítésével még a legleharcoltabb kocsikból is igazi aszfaltszaggatót építhetünk – igaz, csak magunknak, mivel az ügyfelek (egyelőre) nem adnak telefonon érkező tuning feladatokat.

Aki ugyanakkor pénzben, és nem időben milliomos, akár egyetlen gombnyomással kicserélheti az egész motorblokkot is egy erősebb darabra, így megfelelő tőkeháttér mellett semmi akadálya, hogy izmosabb méregzsákot rakjunk a szürke szedánba, vagy épp túlméretezett, a motorháztetőn átnyúló kompresszoros dögöt az amerikai izomautókba.

A helyzet mondjuk a nagymennyiségű króm dacára sem tökéletes. Egyrészt, a játék semmilyen módon nem jelzi, hogy egy adott alkatrésznek van-e jobb teljesítményű megfelelője a tuning shopban (restauráció esetén így immár két bolt kínálatát kell átböngésznünk, ha mindenből a legjobbat szeretnénk bepakolni a kocsiba). Másodszor, a motorcsere ára (az autó állapotától függően) elég borsos lehet, hacsak nagygenerált nem végzünk előtte a becserélendő (és így a végleges autóban nem használt) blokkon, ami azért kellemetlen, mert a lóerőkben gazdagabb kiépítés a kövérebb árcédula dacára szintén csak alap alkatrészekkel érkezik, szóval, ha mindent ki akarunk sajtolni belőle, a cserét követően szedhetjük is szét, hogy a támogatott alkatrészeket izmosabb darabokra cseréljük.

„Denver, dyno jó barát”

Végezetül ott vannak az új helyszínek is, amelyek egy új teljesítménymérő (avagy dyno) pados garázshelyiségben, és egy negyedmérföldes gyorsulási versenypályában öltenek testet. Előbbivel (évjárattól függően) chip- vagy karburátortuningot végezhetünk a betolt vason, így sajtolva ki belőle a tartalék lóerőket, utóbbin pedig tesztelhetjük, hogy az előbbi folyamat végeredménye profi tuning, vagy elbaltázott kontárkodás lett-e. Mindkét helyszín kellemes és szükséges olajcsere az alapjáték jól ismert játékmenetében, bár gyermekbetegségeknek nincsenek híján: a dyno tuning kimerül egy közepesen intuitív logikai játékban, míg a drag pálya annak ellenére teljesen kihalt, hogy a játék azt is aránytalanul sokáig tölti, és nagy sebesség mellett szemmel láthatóan akadozva suhan tova a táj – a CMS2015-öt tehát a szűk játékterek ellenére sem fenyegeti a veszély, hogy a legjobban optimalizált Unity-motoros játéknak válasszák.

A kompresszor kor hajnalán

Bár a Performance DLC kínálta újdonságok majd mindegyikébe sikerült beleszúrnom egy kicsit, fontosnak tartom rögzíteni, hogy a négy euróért vesztegetett csomag az apróbb hibái ellenére is remek bővítmény, mivel mind tartalmilag, mind játékmenetileg sokat hozzátesz az alapjátékhoz – a Red Dot pedig folyamatosan figyeli a visszajelzéseket Steamen, és több, a gyakran jelentett problémákat remélhetőleg javító gyorstapaszt is terveznek. Épp ezért, ha bejön a puzzle-özésbe oltott autószerelés, vagy egyszerűen imádod magad bütykölni a kocsidat, nem nagyon lőhetsz mellé a Performance DLC-vel, főleg ha május 16-ig kosárba rakod, a csapat ugyanis addig mind az alapjátékot, mind az összes DLC-t 20-60% közötti leértékeléssel kínálja. Combos és jóáras bővítményt kaptunk tehát a lengyel autós legózáshoz, de nem is szaporítom tovább a szót – megyek is vissza a garázsba, mert fel kell tuningolnom egy leharcolt Kispolskit…

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!