Úgy tűnik, hogy az Image & Form Games, bár minden játékát fura robotos környezetbe – a címekben is szereplő SteamWorldbe – helyezi, nem szeret leragadni egyetlen stílusnál. A Dig és folytatása metroidvania, a Heist stratégia, sőt korábban, kizárólag Nintendo DSi-re még egy toronyvédős cím is megjelent. A hosszú nevű Quest pedig egy réges-rég, a kalandok és sárkányok korában játszódó kicsit kaland, kicsit RPG, közepesen kártyás egyveleg. A herceg menyasszonya (aljasul a fiataloknak: Once Upon a Deadpool) felvezetéssel induló mese a kor hőseiről szól, pontosabban arról, hogyan váltak hőssé.

Épp most indulok egy kalandra!

A játék elején még csak két kezdő szerencsétlenkedik a városka melletti erdőben, gombát keresve, 15-20 órával később, a játék végén pedig, ahogy az elvárható ebben a műfajban, öt (tulajdonképpen hat) magas szintűre kigyúrt veterán osztja majd a méretes pofonokat, a szintén megszokott világösszeesküvés kalandos felgöngyölítése során.

Bár a játékidő nagyjából megfelel a zsánernek, az egyes elemeknek inkább csak a light verzióját kapjuk. Mászkálni ugyan kell a pályákon, és gyűjtögethetünk ezt-azt, sőt néha némi rejtvénnyel is meg kell birkóznunk, de nem lesznek komoly párbeszédek és morális döntéseket sem hozhatunk. Szintlépéskor tulajdonságaink előre meghatározottan nőnek, mi legfeljebb hősönként három kiegészítővel befolyásolhatjuk értékeiket. A kártyaalapú harc már komolyabb, és jobban emlékeztet más, erre kihegyezett játékokra, de nem éri el azok mélységét – viszont így sokkal jobb bevezetés lehet a műfajba.

A lényeg egyszerűbb, mint ahogy hangzik. Egyszerre három karakterünk lehet aktív, és mindegyikük 8 lapot vihet csatába. Ezekből a csata elején kapunk hatot, amiből alapesetben hármat játszunk ki, majd újakat húzunk a helyükre. Taktikai elemként a sima támadások egy ponttal növelik a gőznyomást, amit a képességkártyák kijátszására használhatunk fel. Extraként, ha három lapot használunk fel ugyanattól a karaktertől, ingyen elsüt egy különlegeset, és vannak olyan lapok, amik egy másik karakteré után erősebbé válnak. Kártyát kapunk az alappakliban, találhatunk ládákban, gyárthatunk (és fejleszthetünk) az árusnál, vagy néha a történet fordulatainak hatására is gazdagodunk eggyel. Összességében ez éppen elég ahhoz, hogy a nekünk legjobban tetsző, vagy a 19 szint főellenfeleihez legjobban illő összeállítással induljunk harcba.

Oda és vissza: egy robbot meséje

A történet ugyan kiszámítható, de a karakterek évődését elég szórakoztatóan írták meg. A grafika alapja a szokott SteamWord-stílus, tisztességesen megrajzolva, beszéd sajnos a bevezető videón kívül nincs, ellenben a zene kifejezetten kellemes. Mindössze a csaták alatti információs panel nehézkes kezelésével és a játék nehézségi szintjeivel volt gondom. A Squire szint még a teljesen kezdők számára is túl könnyű és unalmas lehet pár csata után, veteránoknak ezért érdemes egyből a legkomolyabb, Legend fokozaton belevágni (bármikor visszaléphetnek), ahol az ellenfelek már sebeznek annyit, hogy oda kelljen figyelni a csatákra, főellenfeleknél pedig akár paklit is érdemes váltani. Összességében nem eszetlenül ambiciózus, de jól összerakott, barátságos játék a SteamWorld Quest, egy karácsony-közeli akcióban érdemes begyűjteni.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!