A végjáték, avagy a Map System

Minden MMO-jellegű játék Achilles-sarka a végjáték, amikor már végigjátszottad minden nehézségi szinten, de még lenne hová fejleszteni a karakteredet (lásd a Diablo III-at, aminél a megjelenés után kezdtek hozzá a fejlesztők a nephalem-rendszer beépítésének, illetve a Reaper of Souls kiegészítőben érkezik a szintén erre hivatott Adventure mód). A Grinding Gear Games ezt a problémát egy szerintem frappáns és zseniális húzással oldotta meg. Merciless nehézségi szinten, Act 3 közepén újfajta loot kezd el potyogni: úgynevezett map gemek.

E köveket a játék befejezése után (azaz a Mercilesst is letudva) a Solaris Temple utolsó szintjéről elérhető Eternal Laboratory nevű helyiségben használhatod fel, az itteni gépezetbe beillesztve őket. Az aktiválás után megnyílik pár portál, melyek ugyanazon zónába vezetnek (ezzel érték el a fejlesztők, hogy ne lehessen ki-be ugrálni, zsákszámra kihordva a lootot; nem vihetsz mindent magaddal, válogatni kell, hiszen csak korlátozott számú lehetőséged van belépni az adott pályára). A mapok egy adott témára épülnek, az alapjátékból ismerős „építőelemekből”, és mindegyik tartalmaz egy end bosst (a pár száz szörnyön kívül persze), aki szintén az ismerős rossz arcok kicsit felturbózott változata. Összesen 62 alappálya van, illetve 6 egyedi, melyeket játékosok terveztek, és igen nagy kihívást nyújtanak.

A dolog zsenialitása abban van, hogy ezek a kövek ugyanúgy módosíthatók, mint a felszerelésed tagjai, tehát a magazinban leírt módon alchemy, alteration, augmentation orbokkal meg tudod változtatni az adott térkép tulajdonságát, akár három prefixet és ugyanennyi affixet hozzáadva. És hogy mik lehetnek ezek? Például nem átkozhatod meg a szörnyeket, vagy épp végig egy bizonyos átok alatt kell játszanod, lassabban regenerálódik a HP-d / manád, vagy épp egyáltalán nem, több mágikus vagy ritka dög les rád, akik például az őket ért fizikai sebzés egy részét visszaküldik rád, és így tovább. Minél nagyobb kihívást nyújt egy-egy ilyen jellemző, annál nagyobb százalékkal nő a loot mennyisége; ezen kívül a térképek minősége is növelhető a Cartographer Chisel nevű bigyóval, ez pedig természetesen a loot minőségét növeli. Ezzel a rendszerrel a hősödhöz szabhatod a pályákat, magad határozva megy, hogy mit vállalsz be vele. Érdemes persze először alacsony szintű, akár sima, nem módosított pályákkal kezdeni, és fokozatosan növelni a kihívást. Az elérhető pályákról és módosítókról a hivatalos wikiben találsz további információt, a YouTube-on pedig számtalan videót – ahogy az újságban is, így itt is, zárásul figyelmedbe ajánlom ZiggyD csatornáját, ahol buildek, teljes végigjátszás és számtalan end game map bemutatója is megtalálható. Jó játékot, jó kalandozást Wraeclast véráztatta földjén!