Bevallom őszintén, én egy megrögzött ókor és középkori - főleg európai - történelem fanatikusa vagyok. Életem nagy részét teszi ki történelmi könyvek, iratok bújása, ezért nagy örömmel értesültem róla, hogy megjelent ez a játék (habár nem játszottam az első résszel). Röviden jellemezve: Kicsit ahsonlít a Total War szériára, a látványos csaták nélkül. Akkor mért kéne mégis minimum kipróbálni? Mert a nyakunkba kapunk egy zseniálisan kidolgozott szimulációs rendszert, ahol - a középkorra jellemzően - nem lesz minden sétagalopp.

Maga a játék különlegessége, hogy elsősorban nem egy nemzet, ország irányítása a cél, hanem egy általunk kiválasztott (vagy ha rendelkezünk a Character Generator kiegészítővel, készíthetünk is) dinasztiát irányítunk. Maga a játék ilyesztően részletes a maga hatalmas adatállományával, hiszen a kor összes nagyobb dinasztia, köztük az Árpád, Karling, Komenos stb... benne van de még számos kisebb család is hű a történelemhez induláskor, például az általam favorizált Gutkeled dinasztia.

A játékot a saját élményeimre épített példákon keresztül fogom bemutatni a Gutkeled família főszereplésével.

1066-ban indulunk (Hastings-i csata éve), kincstár majdnem üres, nincs utód és nagyjából mindenki erősebb a környéken. Lokálpatrióta pécsiként természetesen Pécs vármegye területét választottam.
úgy nagyjából 3 évvel később kitört egy halom felkelés akirály ellen, természetesen én sem akartam kimaradni a jóból, azonnal ment is a függetlenségi deklaráció a királynak, nem örült neki. Úgy egy évvel később jól kikaptam, ott pusztultam a börtönben utód nélkül. Vége.

Mivel a játékban nincsen választható nehézségi szint (ezt a funkciót az ellenfelek, más karakterek szakértelmi szintjei határozzák meg), ebből is látszik mekkora a kihívás egy mezei földesúrral indulni első játékként. Második nekifutásként már sikerült örököst hagyni a háznak, ám a nagyon kedves nevelőm -lévén karakterünk halott apjának fivére- magának akarta a hatalmat, megjelent egy ilyen ablak:

"nevelőddel sétálgatsz a városfalon, egyszer csak "megbotlasz":
-50% Count Csongor dies!
-50% Count Csongor dies!"


Na most egy ilyen egy kicsit lehangoló dolog. Harmadszorra megmérgeztek lakomán, negyedszerre csatában halok meg, 34x-re rám omlik a konyha, 35x-re eltalál egy "eltévedt" nyílvessző..... ha van egy kis szerencsénk hagytunk a családnak utódot, vagy van valami közeli hozzátartozója/testvére a karakterünknek (az aktuális karakter halálakor primogenitura és gavelkind (utódok közti igazságos felosztás törvénye) öröklődés esetén mindíg a legidősebb fiú, ha az nincs akkor lány utód örököl. Szeniorátus esetén a volt frakcióvezető legidősebb férfi testvére örököl), így a játék folytatódik.

Én szerintem ebben a játékban található az egyik legjobb karakterfejlődési rendszer amit valami láttam. Lényegében annyi, hogy a személyiségi jegyek, egészségi jelzők és képzettségi jellemzők adják meg a karakterünk öt tulajdonságának összeségét. Például aki rendelkezik az őszinte személyiségi jeggyel oktatója lévén, az kap +1-et a "Diplomácia" tulajdonságára és -1-et az "Intrikára". Szerintem ez így remekül működik és úgy gondolom ez hasonlít a legjobban a valóságra is.

Persze sötét cselszövéseket nem csak elleünk találhatnak ki, de mi is szervezhetünk. Ennek sikere függ a mi Intrika képességünktől, a Spymasterünk képességétől, a beszervezett emberek képességétől és persze a célpont és környezete képességétől.

Igazából nem terveztem részletesebben leírni minden opciót, mindenki jöjjön rá maga. Úgy gondolom hogy aki szereti a SIMS és a Total War játékokat azoknak hihetetlenül tartalmas és szórakoztató játékbal lesz része.

Jó játékot!

The_Hun

Következő játék - Magicka