Bár A Gyűrűk Ura franchise népszerűsége miatt ma már sokan a Middle-earth-játékokkal (Shadow of Mordor, Shadow of War) azonosítják a Monolith Productionst, a fájó háttal ébredők jól tudják, hogy sokkal több klasszikus kötődik a 2025. február 25-én bezárt stúdió nevéhez, elég csak a Bloodra, az Aliens Versus Predator 2-re, a No One Lives Foreverre vagy a Condemned: Criminal Origins-re gondolni. A 2005-ben megjelent F.E.A.R. is ezen címek táborát erősíti, sőt, bátran kijelenthetjük, hogy az időlassításon alapuló tűzharcokat a horrorral vegyítő FPS a műfaj egyik legjobban sikerült képviselője, ami a mai napig megállja a helyét, pláne gunplay és mesterséges intelligencia terén. A GOG Preservation Programnak köszönhetően a félelmetes lövölde már a fejlesztőcsapat beszántása ellenére sem lesz az enyészeté, egy új, természetesen nem hivatalos tapasznak köszönhetően pedig még jobb lett az eleve a plafont verdeső élmény.

A PC Gamer hívta fel a figyelmet az Echo Patch nevet viselő, a GitHub oldaláról letölthető rajongói bővítményre, melynek egyik legfontosabb újítása, hogy immár nincs szükség nagyatóra a feliratokhoz abban az esetben, ha 1080p-s felbontás felett játszunk, a kontroller támogatás pedig azok számára lehet jó hír, akik Steam Decken szeretnének ijedezni Alma Wade alakjától. Ha valaki esetleg mégsem annyira bírja a félelmet, a javítás telepítése után beállíthatja, hogy soha ne merüljön le az elem a zseblámpában, ám ennél is többet nyom a latba, hogy többé nincsenek problémák a ragdoll fizikával 60fps felett.

Mivel a F.E.A.R. lényegi részét képezi a rombolható környezet, szintén jó hír, hogy a pusztítás nyoma (faldarabok, golyónyomok, vér, töltényhüvelyek satöbbi) most már örökre megmarad, így bármeddig gyönyörködhetünk az „alkotásainkban”. Ami pedig a legjobb, hogy az Echo Patch telepítése egyáltalán nem bonyolult, mindössze abba mappába kell kicsomagolnunk a fájlokat, amelyben a FEAR.exe található. A javítás a F.E.A.R. Ultimate Shooter Editionnel (Steam) és a F.E.A.R. Platinummal (GOG) is kompatibilis, hozzá kell azonban tennünk, hogy a GOG-os verzióban 60-ra van korlátozva az fps, így aki magasabb képkockaszámot szeretne, az kénytelen lesz mókolni egy kicsit a dxwrapper.ini fájlban – az ehhez kapcsolódó instrukciókat a fent linkelt GitHub oldalon találjátok!

A borítóképek forrása: Nexus Hub, SUPERJUMP