„A törpök túl mohón és túl mélyre ástak” – monda Szarumán A Gyűrűk Urában, és ezzel össze is lehet foglalni a Hammertinget, ezt a stratégiai/társadalommenedzselős programot, ami bizonyos szemszögből nézve erre az idézetre épül. A játék elején még egy párfős törpe klánt kommandírozhatunk, amiből szép lassan egy hatalmas, föld alatti társadalom nőhet ki. És bizony igen mélyre áshatunk.

Morián is túl

Na, de hogyan lesz egy klánból hatalmas bányabirodalom? Nos, úgy, hogy a felszínen háború dúl, és mindenki a törpéktől rendel fegyvert. Kezdetben csak egyszerűeket, de később már legendákba illő kardokat várnak el a felszín névtelen hősei. Mi pedig ezt kihasználva építhetjük ki underground társadalmunkat.

Törpéinket nem egyenként irányítjuk, hanem csoportban menedzselhetjük őket. Felvesszük a megbízásokat, kijelöljük a feladatokat, és azok a törpék, akiknek megvan a szakképesítése, automatikusan elvégzik a munkát. Bányászainknak egyedül a képességeit befolyásolhatjuk, fejlesztve azokat, amiktől még jobban fogják végezni a dolguk, ezzel pedig még jobb megbízásokat szerezhetünk. S mindezeken túl kereskedhetünk is a földből kitúrt javakkal.

A szokásos életerő, energia és morális értékek mellett a legfontosabb jellemző a kapzsiság. Ha nem elégítjük ki a törpök kapzsiságát az értékes drágakövekkel, akkor képességeik hanyatlani kezdenek és munkájuk is silánnyá válik.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A játéktér egy oldalnézetes placc, ahol szó szerint egyre mélyebbre kell ásnunk, ugyanis a jó cuccok a mélyben vannak. Persze a hatékony munkához megfelelő infrastruktúrát is fel kell húznunk, úgymint raktárakat, szállítórendszert és kohót, hiszen a kivájt rézből még nem lesz csettintésre páncél. Hatékonyságunkat egyre jobb felszereléssel javíthatjuk. Kezdetben például törpéink önerőből másszák meg a falakat, később létrával, rámpával vagy éppen lifttel segíthetjük munkájukat.

Ám a mélység nem veszélytelen. Ha balrog nem is él a föld mélyebb rétegeiben, mindenféle rémpofa előmászhat onnan, amikkel munkásainknak kell megküzdeniük. Bár alapvetően nem harcosok, a csákánnyal első osztályúan bánnak, és ami jó az arany kikapálására, az az agy kiszedésére is alkalmas. Mint sok mindent más, a harc is automatikus, annyi különbséggel, hogy ilyenkor a közelben lévő összes törpe begorombul. Nekünk inkább arra kell figyelnünk, hogy mindig megfelelő létszámban legyenek jelen az adott szinten, illetve a túlélést biztosító tulajdonságaik magasan álljanak. A kevés életerővel bíró törpe ugyanis hamar fűbe harap, s ha túl sokat vesztünk el, bizony a földalatti bestiák elfoglalhatják területeinket.

Korai még az öröm

A Hammerting ugyan még csak most lépett be az Early Accessbe, de már így is rengeteg dolog elérhető benne. A felfedezés, jó néhány harc, jó pár küldetés és persze a bázisépítés teljesen működőképes, míg a teljes játékban elvileg olyanokra is számíthatunk majd, mint a törpék életkörülményének javítása, a csatornarendszer vagy éppen halászat.

Ugyanakkor a játéknak még megvannak a maga gyermekbetegségei. Az akció és a küldetések felhozatala nem túl változatos, így az ember hamar elvesztheti az érdeklődését. A törpék is néha érdekesen működnek, például simán bent maradnak egy lyukban, még akkor is, ha a kolléga a fejükön kalapál a csákánnyal, mert éppen oda szeretnénk valamit építeni. Ráadásul a megépíthető cuccok tárháza is szegényes. Szóval mindaz, ami jelenleg elérhető a Hammertingből, még csak ízelítő, de annak egész ízletes. Érdemes odafigyelni rá.