Az Alkonyat-csomag (Twilight Pack) a várakozásokkal ellentétben nem az állatokat állítja a középpontba (persze azok is vannak), hiszen a telepítése után rengeteg új építőelemmel és kiegészítővel gazdagodunk. A pakk a borzongás és a Halloween témája köré épült, ami – az én személyes véleményem szerint – nehezen illeszthető be egy átlag állatkertbe, de az új elemek felhasználásának igazából csak a képzelet szab határt. A 200 darab, erősen tematizált kiegészítő között persze ezúttal is szerepelnek mindenki számára értékes építőelemek: egy gyönyörű kőfal szett, egy csodálatos tetőkészlet, valamint íves ablak is található a felhozatalban. Nem mehetünk el szó nélkül a csomaggal érkező maroknyi, de cserébe remekül kidolgozott állat mellett sem, úgymint a mosómedve, a wombat, a csíkos szkunk, a vörös róka és a nílusi repülőkutya.

pcgurucikk-7.jpeg

Ez utóbbihoz kapcsolódik egyébként a DLC-vel együtt érkezett 1.11-es frissítés leginnovatívabb eleme, a nagyméretű (20mx12mx8m) férőhely, amibe a látogatók is besétálhatnak, így lehetőségük van közelebbről is megcsodálni a repülőkutyákat, illetve a Szavanna-csomagban található pillangófajokat. Véleményem szerint ez az első lépés afelé, hogy a Frontier végre pótolja a játék eddigi legnagyobb hiányosságát, vagyis a repülő madarakat, ugyanis mind a repülőkutya, mind a pillangók képesek elég élethűen repkedni – szinte alig észrevehető, hogy ugyanazokat a köröket teszik meg újra és újra. Nem szeretnék jóslatokba bocsátkozni, de úgy gondolom, hogy az április elejére várható új DLC-vel ismét kapunk olyan állatot, amit ebbe a kifutóba helyezhetünk el – ha tippelnem kellene, akkor a kolibrit mondanám, a későbbiekben pedig ez a férőhely-típus egy komplett madárház kialakítására lesz alkalmas.

Ezzel a frissítéssel egyébként több újdonság is érkezett, ebből az egyik az én színváltozatok iránti rajongásomnak kedvez, hiszen mostantól négy faj esetében is akadnak variációk: a vörös rókánál, a vándoranitlopnál, a villásszarvú antilopnál és a nyalanál is fel-fel tűnnek a piebald változatok, amik különlegesen szépen foltozottak, és meglepően egyediek. Az update-ben viszont egyértelműen a terráriumok kerültek fókuszba, a legtöbb új funkció ugyanis ezekhez kapcsolódik: eddig nem látott animációt kaptak például az oktatók, a bemutatók egy pontján immáron kézbe veszik az állatokat (persze a mérgező egyedek kivételével), így folytatva az előadást. Kaptunk emellett egy „terráriumi állat-menedzsment” rendszert, amivel a túl gyorsan szaporodó egyedek számát tudjuk kordában tartani. Mostantól már az objektumok hátterét is személyre szabhatjuk, hiszen akár saját képeket is feltölthetünk dekorációként, ezzel varázsolva igazán egyedivé az életteret. Az új kameramód segítségével pedig végre közelebbről is megtekinthetjük az eddig nehezen megfigyelhető terráriumi állatainkat.

pcgurucikk-4.jpeg

Mindemellett egy új talaj-megformáló eszközzel is gazdagabbak lettünk, amivel egyszerűbben tudunk lejtőket készíteni, valamint 12-vel több környezetből választatunk egy új állatkert indításakor. Érdekes és szórakoztató, de szerintem nem túl hasznos animációval is bővült az elszökött állatok repertoárja: a kifutójukból valahogyan kiszabaduló nagyméretű fajok most már képesek kukákat borogatni, és megenni a bennük lévő romlott ételeket, amitól ugyan nem betegszenek meg, de az általános jólétük csökken.

December 13-án érkezett meg a legújabb kiegészítő, vagyis a Szavanna-csomag (Savannah Pack) amelyben már az állatok kerültnek reflektorfénybe, hiszen nyolc fantasztikus fajjal bővült a játék: a kilencöves tatuval, a sörényes farkassal, az emuval, a sivatagi hiúzzal, a vörösnyakú wallabival, a csíkos hiénával és a gnúval. Ezen felül a fent említett pillangófajok (sárga kén pillangó, nappali pávaszem, azúrlepke, pompás királylepke, fecskefarkú lepke) is ezzel a pakkal repültek be, de persze az elmaradhatatlan ingyenes frissítést sem hagyták otthon az alkotók. Az 1.12-es verziószám ugyan nem volt akkora léptékű, mint az előző, cserébe annál izgalmasabb dolgokat hozott: a leghasznosabb új funkció egyértelműen az idegenvezetés megjelenése, melynek keretében az oktatók (némi extra költségért cserébe) körbevihetik az állatkertben a látogatók egy csoportját, vagy épp privát állatbemutatókat tarthatnak a megadott pontokon. Ezzel nemcsak a látogatók boldogság szintjét, de az oktatásukat is 100%-ra emelhetjük, melynek elérése az update előtt meglehetősen nehézkes feladat volt. Ennek a funkciónak a beállítása viszont, bár nem lehetetlen, de egy kicsit talán túlbonyolított, így ha segítségre lenne szükséged, a csatornámon elérhető egy videó, amiben részletesen elmondom (az oktatókkal kapcsolatos más beállítások és funkciók mellett), hogy mi a titok nyitja.

Az imént taglalt funkción kívül két másik is érkezett: az egyik a Diorama mód, vagyis egy sandbox módban kiválasztható, lebegő talajkocka. Ez az újítás leginkább a kreativitásról és az alkotásról szól, így lehetőséget biztosít arra, hogy valami igazán bámulatosat építsünk a szűk, cserébe annál izgalmasabb felületen. A másik újdonság egy eszköz, ami sokaknak ismerős lehet a Planet Coasterből: egy bulldózerről van szó, amellyel pillanatok alatt rombolhatunk le mindent, hogy aztán újrakezdhessük az építkezést. Nagy előnye, hogy könnyűszerrel megzabolázható, mivel beállítható rajta, hogy a „letarolás” milyen elemeket érintsen, így tényleg csak az tűnik el, amit valóban szeretnénk. A két frissítés között, november 3-án lett három éves a játék, ennek örömére pedig – ahogyan azt már megszokhattuk – egy új, ingyenes állatot kaptunk a Frontiertől. A spekulációkkal ellentétben viszont nem az egypúpú teve vagy a lajhár érkezett meg a kifutóra, hanem a fenséges gímszarvas, így egy újabb Európában is őshonos állattal bővült a program.

f1ea10052667b562ce2e1775745c5b3941c32a43.jpeg

Tisztán látszik, hogy az idő előrehaladtával mind mozgásukban, mind pedig kinézetükben egyre élethűbbek a játékba érkező állatok – pláne, ami a szőrzet kidolgozottságát és mintázatát illeti. Ez nekünk, virtuális állatkerteket építőknek plusz motivációt jelent, hiszen minden újonnan érkező DLC esetében megvan az izgalom, hogy ezúttal vajon melyik csodálatos faj képviselőit láthatjuk döbbenetesen élethű megjelenéssel. Tagadhatatlan, hogy az állatok beeresztése az általunk készített kifutóba, és annak a látványa, ahogyan körbeszaglásszák, óvatosan felfedezik azt (méghozzá az adott fajra jellemző hévvel és mozdulatokkal), furcsán kielégítő érzéssel tölthet el minden állatszerető játékost. Talán nem túlzás azt állítani, hogy ebben rejlik a Planet Zoo legfőbb vonzereje.

Ha kedvet kaptál a játékhoz, vagy csak szeretnél még kreatívabb lenni, rengeteg tutorialt, gyorsépítést és végigjátszást találhatsz a YouTube csatornámon. Ha szívesen beszélgetnél a játékról, megosztanád a kifutódról készített képeket, vagy netán kérdésed adódna, bátran keresd fel a Planet Zoo Magyar Közösség Facebook csoportot, ahol tapasztalt és kezdő játékosok osztoznak szenvedélyükön­, vagyis az állatkert építésen.

 Cikkünk vendégszerzőnk, Zoo Director munkája – köszönjük!