Vadászatra fel!

A rövid intro szerint egy kataklizmikus eseményt követően világunk (Shattered Isles) darabokra hullott és a túlélőket behemoth-nak nevezett fenevadak veszélyeztetik. Feladatunk a teremtmények leölése más vadászokkal (slayers) karöltve. Ennél több háttértörténetet nem kapunk, de oda se neki, gyors tutorial és karakterkészítés után máris megérkezünk Ramsgate-be, a játék hubjába. Itt NPC-k hadával találjuk magunkat szemben, akiknél páncélokat, fegyvereket kovácsolhatunk, potionöket készíthetünk, illetve questeket vehetünk fel. Nagy dolgokra nem kell gondolni, a küldetések csak a játék mechanikáin vezetnek végig, egyébként meglehetősen egyhangúak. Az alkotás mesebeli látványvilága kifejezetten hangulatos, akik nem idegenkednek egy Sea of Thieves vagy Fortnite jellegű grafikától, azoknak ez is tetszeni fog, a zenei aláfestés szintén helyén van. Ha a hub felfedezését befejeztük, indulhat is a vadászat!

Gyakorlat teszi a mestert

A behemoth-ok csapkodására 7 fegyver közül választhatunk: Aether Strikers, Axe, Chain Blades, Hammer, Ostian Repeaters, Sword és War Pike. Minden fegyver működési elve teljesen egyedi, nem csak gyorsaságukban és mozdulataikban különböznek, de más feladatokat is látnak el, és különleges képességeik aktiválása sajátos taktikát igényel, amit a végtelenségig polírozhatunk. Például kalapáccsal könnyebben kábíthatjuk el ellenfelünket, míg dárdával nyílt sebeket okozhatunk. Ez persze nem egyszerű feladat, miközben halálos csapások elől kell kitérnünk, és a staminánkkal is gazdálkodnunk kell. Ezen felül van még egy lámpásunk (lantern), amit feltöltve pajzsot, plusz sebzést vagy egyéb előnyöket szerezhetünk. A harcokban tárgyakat is használhatunk, mint pl. buffokat adó italokat, vagy bombákat, gyógyító eszközöket. A vadászatokra szólóban vagy 4 fős csapatban indulhatunk; akárhogy is tesszük, a behemoth-ok nehézsége a létszám szerint skálázódik, így egyedül is élvezhető a játék. Aki kompetitív játékokból kiindulva aggódna a véletlenszerű játékosok miatt az megnyugodhat, itt nincs mód akadályozni a csapattársakat, de jó gárdával lényegesen könnyebb dolgunk lesz, mivel a fegyverzetek és képességek kiegészítik egymást.

Karakterfejlesztés kicsit másképp

A Dauntless-ben nincsenek karakterosztályok, sem képességfa, a slayereket a fegyvereken kívül a felszerelésekbe helyezhető „cell”-ek határozzák meg, amik passzív perkeket adnak. Ezeket szintlépések után kapott core-okból nyithatjuk és 3 szintjük van. Ha nem tetszik az adott perk vagy erősebbre fejlesztenénk, azt 2 cell fuzionálásával tehetjük meg. Ez 24 órát vesz igénybe, vagy mikrotranzakcióval gyorsíthatjuk fel, amire szerencsére nincs különösebb szükség.

Fegyverünket és páncélzatunkat a kreatúrákból kinyert alapanyagokból fejleszthetjük, amihez nem elég szimplán levágni őket, a megfelelő testrészek pofozásával más-más matériákat nyerünk. Plusz adalék, hogy a lények elemek szerint osztályozva vannak: Blaze, Frost, Radiant, Shock, Terra, Umbral. Így különböző elemekhez tartozó tárgyakat is készíthetünk, amivel kihasználhatjuk az egyedek gyengeségeit a maximális hatékonyság érdekében. Például egy Blaze behemoth ellen Blaze páncél és Frost fegyver a leghatékonyabb. A nyersanyagok beszerzését jelenleg 4 játékmódban tehetjük meg, összesen 22 Behemoth ellen:

  • Patrol: Itt véletlenszerű lényeket kapunk, melyek leterítésével főleg orbokat és arcstone-okat nyerünk.
  • Pursuit: A lényekről levágható alapanyagot szerezhetjük be, a konkrét behemoth kiválasztásával.
  • Escalation: Hullámokban érkező behemoth-okat iktathatunk ki, aminek teljesítésével a lámpásunkat fejleszthetjük.
  • Trial: Mint a neve is mutatja, itt nehezített körülmények között játszhatunk, teljesítményünk alapján pedig kikerülhetünk a leaderboardra. A Trial-ök teljesítésével külön fizetőeszközt nyerünk, amivel speciális cell-eket, fegyvermodokat vásárolhatunk.

A stílus teszi a Slayert

Karakterünk külsejét bármikor újraalkothatjuk, és természetesen skineket is vásárolhatunk. Érdekesség, hogy a páncélokat átszínezhetjük ízlésünk szerint, vagy felruházhatjuk egy másik setünk külsejével. A játékban lévő gyors chat mellett emote-okkal és emojikkal is kommunikálhatunk, illetve egy banner lehelyezésével is kifejezhetjük magunkat, ami szintén testreszabható. Vadászat közben egy jelzőrakéta fellövésével jelezhetjük a csapattársaknak, ha megtaláltuk a behemoth-ot, ami hasznos tud lenni – ennek megjelenése is változtatható. Természetesen nem hiányozhat a Battlepass sem a játékból, aminek inkább a fizetős része a használható, de ez skineken kívül semmilyen előnnyel nem jár.

Írói vélemény

Az ingyenes játékokon belül mindenképp a jobbak közé tartozik a Dauntless. A cellfúziók és az Escalation-ben vásárolható XP-boosteren kívül semmilyen előnyhöz nem tudunk jutni mikrotranzakciókon keresztül, és nem kell a farmolás szerelmesének sem lennünk, hogy elérjük céljainkat. Az irányítás és a menürendszer is egyszerű, de kifinomult; rövid, kb. 10 perces vadászataival kiváló szórakozás lehet a kevés szabadidővel rendelkezőknek. Ugyanakkor a pályák egyhangúsága miatt könnyen monotonná válhat, és egy történetszálat is elbírna a játék, talán ezen még csiszolnak a jövőben. Összességében egy próbát mindenképp megérdemel.

Pro

  • Könnyen átlátható, tanulható
  • Rövid, pörgős játékmenet
  • Casual játékosoknak tökéletes
  • Cross-platform
  • Free-to-play

Kontra

  • Kihalt pályák, mobok hiánya
  • Nincs háttértörténet
  • Akik komplexitásra vágynak, azok nem itt fogják megtalálni
Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!