Chris Avellone egyike volt annak az öt fejlesztőnek, akik 2003-ban megalapították az Obsidian Entertainmentet. Egyebek mellett dolgozott a Star Wars: Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords-on, a Neverwinter Nights 2-n, a Fallout: New Vegason és a Pillars of Eternity-n, mígnem 2015-ben otthagyta a stúdiót.

Azóta sokfelé megfordult szabadúszóként, dolgozott a Prey-en, a Divinity: Original Sin 2-n, mostanában pedig a Star Wars – Jedi: The Fallen Orderen, a System Shockon, a Dying Light 2-n és a nemrégiben bejelentett Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2-n munkálkodik. Eközben persze nem hagyja ki annak lehetőségét sem, hogy kommentálja a játékipar nagyobb eseményeit, így például az Obsidian és az Epic megegyezését a The Outer World Epic Games Store exkluzivitásáról.

Avellone a megállapodást nyersen és őszintén egyszerűen „pénzhajhászásnak” nevezte. Bár kezdetben csak az Obsidian vezetését hibáztatta – a stúdióval a távozása óta amúgy is elég feszült a viszonya –, később már az Epicet sem védte. Úgy véli, hogy az Obsidian így a szerinte a remekül felépített pozitív hype-ot egy csapásra tönkretette és negatívba fordította, pusztán a pénz miatt.

Az indulatokat amúgy nem is a bejelentés, hanem azt az követő hírek váltották ki, amelyek szerint a játékosok nem örülnek ennek az exkluzivitásnak sem – ugyanakkor nem árt figyelembe venni, hogy a Metro: Exodus hasonló negatív hype-pal sem fogott padlót. Tulajdonképpen az exkluzivitást ellenzők inkább a hangos kisebbség.

Avellone amúgy egyetért abban, hogy a fejlesztőknek és a kiadóknak a hagynia kéne, hogy a vásárlók döntsenek arról, hol szeretnék megvenni a játékaikat, illetve pártolja a „minden játék egy helyen” elvet is. Annak meg kifejezetten örül, hogy a Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 fejlesztői nem akarják exkluzívvá tenni RPG-jüket.