Warren Spector a karrierjét 1983-ban kezdte, de hat évig asztali társasjátékokat készített, majd 1989-ben, amikor az Originhez csatlakozott, olyan játékok készítésében vállalt produceri feladatokat, mint az Ultima Underworld sorozat, a System Shock. A tervező legismertebb munkája azonban a Ion Storm berkein belül (ez a saját stúdiója volt) a Deus Ex lett, ami 2000-ben jelent meg. Az akció/RPG játék hatalmas kritikai siker lett és rengeteg díjat besöpört.

Warren Spector eddig a Texasi Állami Egyetem egyik képzési programjában vett részt munkatársként, de most visszatér a játékiparba, az OtherSide Entertainment stúdióvezetője lesz. Előszőr az Underworld Ascendant kreatív munkálataiban fog részt venni, ezután pedig a tavaly bejelentett System Shock 3 fejlesztését vezeti majd. 

"Szerettem a diákokkal dolgozni a Texasi Állami Egyetemen, de amikor jött a lehetőség, hogy nagyobb szerepet kapjak a Underworld Ascendant és a System Shock életre keltésében, hogy ezeket a 21. századi közönségnek is bemutathassuk, nem tudtam nemet mondani. A System Shock fejlesztése adta nekem karrierem egyik legnagyobb élményét, és alig várom, hogy bemutathassuk a rajongóknak, SHODAN mivé vált a System Shock 2 megjelenése óta." -- mondta el Warren Spector.

1455730837-warren-spector.jpg