Üdvözlet mindenkinek!
Szedjük össze a magyar KSP közösségeket!
Megnyílt a játék magyar weboldala, gyertek el ti is! Kebal Space Program - Magyar Űrprogram
Ja tudom, a szatelit is pl. egy mod volt. A hold meghódítására már tettem kísérletet, keringeni próbáltam körülötte, aminek az lett a vége, hogy tettem egy fordulatot, majd a lendület visszarepített a földre.
Ezt az effektust nevezik úgymond "gravitációs csúzli" vagy mi a t**** hatásnak, mikor a NASA hogy üzemanyagot spóroljon, no meg időt, úgy korrigálja a szonda pályáját, hogy megkerülve a bolygót vagy az égitestet aminek van gravitációja kilője azt egy adott irányba a gravitáció segítségével felgyorsítva az adott járművet. De gondolom te is ismered ezt a hatást, ha érdemlegeset írtam akkor jó, ha nem, akkor nyugodtan töröld. :)
Ennyire nem játszik senki itthon a KSP-vel? Érdemes kipróbálni, most már 0.20 van, Steam-en is megvásárolható. Egyébként ami nekem még nem sikerült: eljutni más bolygóra. Ugye egy alapvetően kb ugyanolyan pályát kell létrehozni, vagy olyat ahol normális távolságra megközelíted az adott bolygót, és akkor rá tudsz állni egy hold, vagy rögtön a bolygóra, onnan ugye jók vagyunk. Viszont milyen hajtóművet használtok a Nap körül? Ugye az Atomic Rocket Motor a legjobb gazdaságilag, viszont Nap körüli pályán egy manőverhez nem 1000 m/s alatti sebesség változtatás kell, hanem bőven akár 6000 is lehet, és itt a tömeg-hajtóerő probléma előjön. A karriert várom meg a többi naprendszert akkor tényleg izgalmasabb lesz.
Egyébiránt szerintem poénos és reálisabb megoldás egy űrállomásnál a kiürült részek lehozására egy "kis lehozó űrhajót" építeni. tank és engine, több irányú docking port, napelem, irányítópanel a végső egység. A többi stage az kedv szerint. Ez a hajó rááll az állomásra, rádokkol, leszedi amit le tud és le kell, majd belezúz a bolygóba, és felrobban. Oké karrierbe más megoldás kell, de ott meg visszalandol és begyűjtjük. Ez az űrben összerakás és szétszedéshez hasonló módszer amit én imádok.
Aki tud angolul és szeretne egy szerintem profinak nyugodtan titulálható embertől tanulni, az a youtube-on keressen rá HOCGaming videóira, rengeteg hasznos dolgot lehet ellesni. Mazsi videójába is bele tekintettem, de sajnos nem tudtam végig nézni, mindenesetre ami megragadta a figyelmem az az, hogy rengeteg volt az űrszemét, én ez ellen úgy védekezek, hogy azokra a részekre, amelyek kijutnak az űrbe és később nem kellenek, azokra felszerelek egy kis pilóta nélküli irányítóközpontot, ezért ez a leválasztás után külön hajóként fog szerepelni a repülési listán és onnan lelőhető =)
Készítettem egy tutorial videót a játékhoz. A videóban a 0.18.2 verzióban mutatom be a pályára állást, a pálya szinkronizálást, egy objektum megközelítését, és a dokkolást.
Hasznos videó, ha most ismerkedsz a játékkal.
http://youtu.be/L_RDqB2Qodg
Ja tudom, a szatelit is pl. egy mod volt. A hold meghódítására már tettem kísérletet, keringeni próbáltam körülötte, aminek az lett a vége, hogy tettem egy fordulatot, majd a lendület visszarepített a földre.
Sikeresen elhagyta az atmoszférát sokadik próbálkozásra az egyik hajóm (Redcraft Mk. 1), erre amikor parabola pályára akartam állítani a föld körül, a parabola túl nagy lett, és elhagyta Kerbal gravitációs erejét, és nem volt már annyi üzemanyagom, hogy visszarepüljenek. Már kezdtem szomorkodni, hogy na ennyi volt, szegény Kerbalok az idők végezetéig fognak repülni egy irányba az űrbe, az eredetileg föld körüli pályára szánt szatelitjükkel.
DE NEM!
Addig-addig sodródtak, amíg ráálltak a Nap pályára, egy ellipszisben! Úgyhogy most sikeresen nap körüi pályára állítottam az űrhajót a szatelittel, ami keresztezi a Föld pályáját, és akkor majd rá tud állni a föld körüli keringésre. A hajó most megy egyébként 10000 m/s-mal. Kb. pár játékbeli nap (felgyorsítom) múlva rá fognak állni a Föld körüli pályára.
A szerkesztőségi anyagok vírusellenőrzését az ESET programcsomagokkal végezzük, amelyet a szoftver magyarországi forgalmazója, a Sicontact Kft. biztosít számunkra.