A karma törvénye

Karmát, vagyis tapasztalati pontokat a sikeresen teljesített küldetések után kapunk, s bár a gyakran bőkezű jutalommal hatalmas lehetőségek szakadnak ránk, nem árt erősen megfontolni a költekezést. Az első végigjátszás során mindenképp érdemes a karmát a végsőkig tartogatni, és csak akkor felhasználni, ha az adott feladat teljesítéséhez (vagy túléléséhez) mindenképp szükségünk van a szintlépésre.

Te mire gyúrsz?

A szintlépések megfelelő időzítése mellett a fejlődés iránya a másik fontos tényező. Mivel karakterünk teljes „kimaxolására” nem lesz lehetőség, érdemes már a játék elején két-három magas prioritású képességet kiválasztani, a későbbiekben pedig csak ezeket fejleszteni. Az életerőnket meghatározó Testre (Body) és a Kitérésre (Dodge) azonban karakterosztálytól függetlenül érdemes gyúrni.

Társkeresés

Avagy kiket fogadjunk fel egy húzós árnyvadászatra? Nos, ez valamennyire egyéni ízlésünk dolga, de az ideális négyfős csapatban szükség van a változatosságra. Egy gyógyító-támogató mágus (vagy sámán) szinte létfontosságú a legtöbb küldetés során, és általában azt sem bánjuk meg, ha velünk van egy jó dekás. A másik két tag viszont már mindenképp nehézfiú legyen, magas sebzési potenciállal.

Spórolj, ahol tudsz!

Alkalmi csapattársaink persze nem viszik ingyen vásárra a bőrüket, de ha már úgyis több ezer nujent kicsengettünk értük, hát használjuk bátran „gyári” felszereléseiket! A legtöbb árnyvadász teli hátizsákkal szegődik a zsoldunkba, mivel pedig a tárgyaikat nem vághatjuk csak úgy zsebre a szerződés lejártakor, ajánlatos ezeket az adott küldetésen felhasználni. Ki kér ingyen gránátot?

Akciós műláb

A fukarkodásnak is megvan azonban a maga határa, főleg amikor a saját testünkről van szó. Ha ugyanis implantátumok beültetésére vetemedünk, fontos észben tartani, hogy a folyamat nem visszafordítható, és a műlábat nem cserélhetjük úgy, mint a gatyát. Ezért is érdemes jól átgondolni az ilyen beavatkozásokat, vagy egyszerűen csak türelemmel várni, amíg a játékban megnyílnak a jobb kiberverek.

A Mátrix veszélyei

Morpheusnak hála már rég tudjuk, hogy a virtuális világ nem játszótér, ez pedig a Shadowrunban sincs másként. A különböző biztonsági protokollok és tűzfalak már önmagukban is elég veszélyesek, ám ha karakterünk a kelleténél tovább marad bedrótozva, a rendszer riadót fúj, agresszív programok és rivális dekások egész hadát ránk szabadítva. Ilyenkor jön jól az piros „Eject” gomb a sarokban…

Második esély

Még a legnagyobb elővigyázatosság ellenére is megesik azonban, hogy visszafordíthatatlanul elszúrunk valamit a játékban, és erre csak a következő pályán döbbenünk rá.  Szerencsére az agyonszidott autosave-rendszer nem egyetlen mentésfájlra épül, így szorult helyzetünkben bármikor visszatölthetjük az ominózus fejezet nyitányát. A második esélynek persze ára van: minden későbbi mentés törlődni fog.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!