Félig kínai csaj akcióban
Megjelent az első videó a Dice új játékáról, a Mirror's Edge-ről, amit bárki megtekinthet a PC Guru-n, illetve le is töltheti a HD minőségű változatot. Én utóbbit választottam, és kedvet kaptam hozzá, hogy írjak róla.
Magáról a játékról először itt a PC Guru honlapján értesültem, mikor néhány kép, és pár mondatnyi információ került fel a játékról. Már akkor elkezdett érdekelni, de az információk hiánya, és az akkor még szokatlannak tűnő játékmenet miatt teljesen elfelejtkeztem róla. Egészen a legutóbbi PC Guru megjelenéséig, ahol kemény tíz oldalon kitálaltak a fiúk, mit tudtak meg a játékról. Na itt már azonnal fellelkesültem az "enyhén" Mátrix beütésű játéktól. (Láttátok a fehér hajú zsarut? Elképzeltétek már őt sötét hajjal, és öltönnyel? Nem? Akkor tegyétek meg! Ugye nem csak nekem tűnik egy átdekorált Smith ügynöknek? ) A diktatórikus és futurisztikus jövőkép (amolyan cyberpunk), a látványos koncepciós rajzok, a szokatlan, de nagyon újító mozgás és kamerakezelés, a félig kínai hölgy, és a testvérmegmentős sztori (Nemtom, de az öccsök mintha sűrűbben keverednének bajba. XD Vagy az már rókabőr lenne?) ha nem is mind olyan ígéretes, de mindenkép felkeltette az érdeklődésemet. Pár napig eléggé rá voltam kattanva a témára, és csak vrtam, hogy mikor jön új infó. Már majdnem lelombozódott a lelkesedésem, mikor megérkezett a mai videó... Azonnal nekiestem a HD minőségű verzió töltésének, majd meg is néztem. Azt még egy egyszer. És még egyszer. Ha ha befejeztem a blogot, megnézem még néhányszor. Úgy egészében a videó nem nyűgözött le annyira, mint a hír hozzászólásai alapján sokakat. De ez inkább azért van, mert én nagyjából tudtam, mire számíthatok. De még így is élveztem. A videó első másodperceiben, amikor már tényleg a játékmenetbeli videók jöttek, azonnal feltűnt a főhősnőnk lihegése, ami valljuk be, plusz egy pont az élethűségre. Én örülök neki, mert azért ilyet se hallani minden játékban, és biza egy sportoló se bírja sokáig lihegés nélkül. A mozgást elnézve az elején még szokatlan volt az új kamerakezelés, de a szemem hamar hozzászokott, hogy itt bizony valósághűbb az egész mozgássor. Tényleg érzi az ember, hogy valóban fut a tetőkön, valóben felkapaszkodik, valóban azon a csövön egyensúlyoz. Aztán jött a falonfutás, amikor láthatóan kissé behomályosult a látókeret, és érezni lehetett, ahogy Faith nagyobb sebességre kapcsol az akadály sikeres leküzdése végett. Aztán pedig jött az ugrató, majd lenéz, alatt a mélyben az úttest, a szemközti ház falán a vörös cső, amiben meg kéne kapaszkodni. Egyszerre kezdtem el aggódni a karakter miatt, és éreztem hogy úgyis sikerülni fog neki. Aztán váratlanul elsötétült a képernyő, és a zene is jelezte, hogy itt biza a műsornak vége. De szerencsére nem végleg. Láthattunk pár rövidebb jelenetet, ami a játék feltehetőleg későbbi szakaszaiból való. Amikor Faith éppenhogy megkapaszkodik valami kiálló rácson, egy épület falán, este, hirtelen fel se fogtam, hogy az in-game jelenet. Aztán rájöttem, és tiszteletteljes bólintással fejeztem ki tetszésemet. Aztán mikor egy katona kezéből Faith kirúgta a shotgunt, majd fejbevágta vele, az szép volt (Bár én valszeg inkább főbe lőttem volna a kedvenc kis shotgunommal, de ki tudja, lehet éppen csendbe kellett maradni. Sőt, ha belegondolok, lehet mégiscsak ez a jobb megoldás...). A következőnél Faith egy MP5 szerű fegyverrel rendelkező katonát intéz el igen látványos módon. Huhh mondom. Jártam Wing Tsun-ra pár hónapig, de ilyet még a bemutatókon se láttam. Aztán a háttal leugrós, és láb között pisztollyal ellent lelövős mutatvány. Háhá! Volt egy ilyen kép a Guru-ban is, és nekem annyira bejött, hogy ezzel a trükkel ha lehet, minél több ellent akarok leírtani. A végén pedig végre valahára láthattuk közelről a játék számára lemodellezett Faith-et. Nem egészen úgy néz ki, mint a koncepciós rajzokon. Kicsit vastagabb a keze lába, és az arca is kissé kerekebb, nem olyan ovális, mint az első rajzokon. Nekem személy szerint így jobban tetszik. Sőt! Nagyon is tetszik. Hiába, Faith félig kínai, és bevallom, nekem bejönnek az ilyen ázsiai arcformák. (Meg úgy általában az ázsiai kultúra, de elsősorban Japán imádat van, hála az animek széles világának ) Nem beszéltem még a zenéről. A videó alatt felcsendülő muzsika igen kellemesen hat, mintha egy kis ázsiai beütést hallanék benne, de azt lehet inkább már odaképzelem. Maguk a hangok is úgy tűnik jól el vannak találva. A futás, a kapaszkodások, az esések hangja mind-mind valósághűnek tűnik. (Mondjuk az is igaz, hogy én nem igazán mászkáltam így és ilyen helyeken, szal nem nagyon tudom ilyenkor milyen hangokat kéne hallani ) A játéknak a külcsínére se lehet panasz. A grafikus motor láthatóan nagyon érti a dolgát, a színek talán egy kicsit egyhangúak, de mivel kék mániás vagyok, engem ez sem zavar. Kíváncsi leszek milyen lesz a gépigénye, de mivel most nyár elején úgyis egy új videókártyát akarok venni, úgy érzem nem lesz problémám a grafikai megjelenítéssel. Szóval én várom szeretettel, és ha tartja azt a színvonalat, amit elvárok tőle, azt hiszem újra meg fog rövidülni a pénztárcám (remélem azért nem lesz túl drága).
Egyébként jó kis szösszenet, köszi!
A különféle nehézségi szintekkel lesz kemény munkájuk a fejlesztőknek...
Bármint úgy értem az akrobatikában a játék alatt kéne hogy választhatssuk a nehézséget. (nehogy már PoP-osan lineáris legyen)
Egy hoszabb, de egyszerűbb út (azaz csak 4 házat kell át ugornod de kerűlőt teszel), avagy egy vékony, és veszélyes sikátorban (kettő 100 emeletes ház között mondjuk 3 méter széles, 150 méter hosszú szakasz, ) amiben olyan tereptárgyak vannak, amikkel ritka nehéz át akrobatikázni.+ fentről még lőnek is rád
Az ellenségek terén pedig keményen rá kéne kényszeríteni a játékost, hogy elkerűlje őket. Alap, hogy ha gyorsan mész, nehezebben találnak el. Bár ha végig futsz avagy végig sétálsz egy nyitott, ellennel teli teremben úgy 3-4 másodperc külömbséggel találnak el...
Easyben ha nagyon az a mániád akár úgy is mehetsz, mint egy közepesre állított CoD4... azaz lősz! Kibírsz 3-4 sorozatot is...
Normalban azt, hogy meglőnek még túl éled, de ilyenkor pattani kell! Folyamatos futás és a tereptárgyak fedezékként való kihasználása. Egy-egy ellennel még leállhatsz rambózni, de soknál már vagy lopakodni, vagy a saját sebbeségünknek kihasználásával összezavarni és lebunyózni a megoldás.
Hard: hasonló mint a normal, DE egy lövéstől úgy 70% eséllyel meghalhatsz. Az ellenek sokkal figyelmesebbek (azaz jobban kiszurják, hogy lopakodsz). Ekkor már tényleg a sebbeséged a legjobb fegyvered.
U.i.: ezt a véleményt sacc per kábé 3 honlapon is felmutattam már, de senki se válaszolt már vissza... szóval LÉCCI! mondjatok valamit erről a fantáziálásról