Tacumi Kimisima, a Nintendo elnöke a Nikkei-nek adott interjújában beszélt arról, hogy komolyan tanulmányozzák, miként hozhatják el a VR-élményt hamarosan megjelenő konzolukra, a Nintendo Switch-re. Kimisima az egyetlen leküzdendő akadályként a kényelmes sisak megalkotását nevezte, de a lehetőséget egyáltalán nem zárta ki. Annak ellenére, hogy a kilencvenes években hasaltak már el VR-próbálkozással, sőt, még a 2015-ös E3 során is elvetették az ötletet, érdekes ez a pálfordulat. Bár az is igaz, hogy a cég eleinte a mobiljátékoktól is elzárkózott, most már évente több cím elkészítésére adta a fejét – ennek fényében talán annyira nem is meglepő.

Még jobban alátámasztja az lehetőséget, hogy a Switch októberi bemutatkozását követően egy egész sor szabadalmat védetett le, közöttük egy VR-perifériát is. Ez a leírása szerint egy „keretbe” foglalná a konzolt, melyet több lencsén keresztül szemlélve szélesítené a látószöget, a Switch pedig ennek megfelelően torzítaná a képet – az egész nagyon hasonlít a mobilos headsetekre. Annyi viszont bizonyos, hogy a Nintendo konzolja mind gyorsulásmérővel és giroszkóppal is fel van szerelve, ezekkel könnyen követhető lenne a fejmozgás. Ellene szól azonban, hogy bármennyire jó az nVidia Tegra, önmagában nem valószínű, hogy képes lenne elfogadható minőségű VR-élményt szolgáltatni.

nintendo-vr-mario.jpg