3. THE ELDER SCROLLS

Mostanában kifejezetten jó az Elder Scrolls-széria rajongójának lenni, hiszen 2011-ben megjelent a régóta várt ötödik rész, valamikor pedig idén érkezik az MMOG, ami az eddig látottak alapján egyáltalán nem tűnik csapnivalónak, még ha a keményvonalas tábornak barátkoznia is kell a gondolattal, miszerint lesz egy multiplayer élményre kihegyezett új játék.

Persze egyáltalán nem meglepő, hogy rendszeresen újabb és újabb részekkel jelentkezik a Bethesda, hiszen nagyon sokan szeretik Tamrielt, ami annak köszönhető, hogy kevés olyan világ van, amit ennyire részletesen sikerült volna kidolgozni. Igaz ugyan, hogy több játék és egyéb, mellékes anyag kellett ahhoz, hogy a készítők kellően elmélyítsék az univerzumot, ám ez mit sem von le az értékéből -- kis túlzással az évek során Gyűrűk ura-szintre sikerült emelni mindezt.

Oldalakon keresztül lehetne írni arról, hogy mit érdemes tudni egy zöldfülűnek a sorozat világáról, de most inkább maradjunk annyiban, hogy aki egy varázslatos lényekkel teli, komplex, nagyon messzire visszanyúló történelemmel bíró világra, és érdekes fajok még érdekesebb viszályaira kíváncsi, annak fokozottan ajánlatos elmerülni ebben a birodalomban -- garantáltan nem fog csalódni.

Az öt legérdekesebb játékvilág

Úgy tűnik, hogy az Elder Scrolls Online-ban Tamriel teljes világát bejárhatjuk; ilyet az 1994-es The Elder Scrolls: Arena óta nem tehettünk.

2. HALF-LIFE

A Valve fejlesztőinek a Half-Life sorozattal sikerült egy többnyire reális világot készíteniük, ahol az akció közben nem nagyon vakarjuk a fejünket azon, hogy jobbra óriási, három lábon járkáló robotok, balra pedig egzotikus fegyvereket szorongató idegen lények várnak minket. Az egész egy bizonyos szintig hihető, hiszen a különböző elemek, karakterek és helyszínek a felállított logika mentén megférnek egymás mellett -- a történet teljességéhez azonban hozzátartozik az, hogy egy icipicit azért félre kell tenni az agyunkat, mint egyébként minden más játék esetében.

Már az alapfelütésnél is rezeg egy kicsit a léc, hiszen finoman szólva irreálisnak hatnak egy mindent legyőző tudós kalandjai, de ne felejtsük el, hogy egy idealizált helyzetről van szó, ahol a normál esetben az idegenek legyőzésére tejesen alkalmatlan Gordon Freeman a lehetetlen szituáció közepette megtalálja magában az erőt ahhoz, hogy véghezvigyen hihetetlen tetteket -- eme belső mozgatórugó pedig természetesen mi magunk vagyunk. A hős tudós gyakorlatilag a játékos, aki első kézből, Gordonnal együtt ismeri meg a kalandjai helyszínéül szolgáló világot, így a történet eseteges furcsaságai nem tudnak kizökkenteni minket az elénk táruló helyszín csodálatából, hiszen teljesen a részei vagyunk.

Azt hiszem, azzal nem vagyok egyedül, hogy amikor először kiléptem City 17 utcáira, borsózott a hátam a távolból vészjóslóan figyelő torony láttán, vagy csodálkoztam rá a Black Mesa kutatóintézet nyüzsgő életére, hogy aztán lássam romba dőlni az egészet. De említhetném még Ravenholmot, a White Forestet vagy a Xent, ugyanis mind-mind olyan helyszín, amelyek a hibáik ellenére is velünk maradtak, egy olyan világban, ami egyszerre idegen, de mégis nagyon ismerős -- pont annyira, hogy be tudjon szippantani.

Az öt legérdekesebb játékvilág

Pontos helyszínt nem tudunk, de valahol Kelet-Európában található City 17. Az eredeti neve a hét órás háború előtt Birkutgrad volt.

1. MASS EFFECT

Lehet mondani azt, hogy a sorozat harmadik része tönkrevágta a történetet, meg azt, hogy valójában semmi értelme nem volt az utolsó jeleneteknek, ám bármennyi vélt vagy valós problémája is van befejezésnek (szerintem korántsem érdemelt meg ekkora felhajtást), az az állítás továbbra is tartja magát, hogy a BioWare által megteremtett univerzum egy stabil és lenyűgöző helyszín.

Sci-fi rajongók ritkán találkozhatnak egy ilyen részletesen és gazdagon kidolgozott világgal, amiben az ember el tud veszi. A valódi alapokon nyugvó, de fiktív galaxist a sok millió éves fennállása során háborúk sokaságai tépázták meg, melyek rendkívül gazdag történelmet rejtenek magukban. Ezen felül a csillagok közt élő fajok legtöbbször gyökeresen eltérnek egymástól, elsősorban a kultúra szempontjából, ami tovább színesíti a helyszínt. És akkor még nem is említettem a nagy események között és alatt zajló személyes történeteket, melyek már csak a habot jelentik a tortán.

Sajnos most egy jó pár évig várnunk kell arra, hogy egy új Mass Effect jelenjen meg, ám a jó hír az, hogy ezúttal a csapatnak nem kell az előző részek stílusához görcsösen tartania magát. Jöhet például egy stratégiai játék, amiben az emberiséget vezetjük előre a marsi leletek megtalálása után, vagy egy űrszimulátor a quarianokkalaz  anyabolygójuk eleste után, vagy bármi más. A lehetőségek szinte végtelenek, csak élni kell velük, ugyanis a Mass Effect-univerzum a történet és a játékmenet szempontjából is egy óriási, kiaknázatlan terület, amihez hasonló csak nagyon kevés van a játékiparban.

Az öt legérdekesebb játékvilág

Az SSV Normandy megtervezése során a BioWare a deltaszárnyú vadászgépeket és a Concorde szuperszonikus utasszállítót vette példának.

Ezek voltak az én kedvenceim, de biztos vagyok benne, hogy nektek részben vagy egészében más a véleményetek. Azt kérem tehát tőletek, hogy soroljátok fel ti is a kedvenceiteket, vagy egyszerűen mondjátok meg, hogy melyik világ áll hozzátok a legközelebb. Természetesen azt is szívesen fogadom, ha meg is indokoljátok miért lopta be magát valamelyik helyszín a szívetekbe. Várom a kommenteket!

1 2