• A CD Projekt RED több lengyel magazinnak is beszélt a Cyberpunk 2077-ről
  • A fejlesztők nem fogják elkerülni a kényes kérdéseket
  • Bár állást nem foglalnak, azt a játékosra bízzák
  • Rengeteg féle irányba fejlődhetünk
  • V különböző tulajdonságai meghatározzák, hogyan reagálnak rá az NPC-k

A Cyberpunk 2077-ről már eddig is tudtuk, hogy nagyon sok lehetőséget hordoz magában, de ahogy egyre több és több információ lát napvilágot, az embernek kezd az az érzése lenni, hogy szinte bármit megtehetünk majd a gyerekek és NPC-k legyilkolásán kívül. Ráadásul a kényes témákat sem fogja elkerülni a játék csak azért, mert az egyesek számára sértő lehet.

Ez a CD Projekt RED által három lengyel netes magazinnak, az Onetnek, a Miastogiernek és a Wp Gry-nek adott interjújából derült ki, amikből a NeoGAF egyik felhasználója gyűjtötte ki és fordította le a fontos részleteket

Így kiderült, hogy a Cyberpunk 2077-ben lesznek ma is létező vallások, például a kereszténység, aminek saját frakciója is van Night City-ben. A fejlesztők úgy gondolták, hogy nem egy alternatív világot alkotnak meg, hanem a miénket gondolják tovább, aminek elengedhetetlen eleme az, hogy ma is létező dolgokat szintén továbbgondoljanak és bemutassanak, akár megsértenek ezzel valakit, akár nem. Azt viszont leszögezték, hogy semmi fölött sem fognak pálcát törni, nem szándékuk ilyen témákban állást foglalni – ezt a játékosra bízzák.

Továbbá megtudhattuk, hogy a beszélgetéseket az utcán álldogáló NPC-vel akár a motorunkon vagy az autónkban ülve is elkezdhetjük, ennek köszönhetően a párbeszédek rendkívül dinamikusak lesznek. Emellett előugorhatnak extra beszélgetési lehetőségek is csupán azzal, hogy ránézünk valakire vagy valamire – például, amikor a demóban Placide-nak meghozza az új hírt az embere, ha V ránéz a hírhozóra, feltűnik egy új dialógus opció, amit a játékos kihasználhat és ezzel befolyásolhatja az események végkimenetelét.

Néhány kereskedő csak bizonyos időben vagy adott ideig árul egyedi vagy leértékelt cuccokat, míg másoknál különféle ruhákat vásárolhatunk majd a ballonkabáttól a pólóig. Illetve vehetünk olyan programot is, amivel kikapcsolhatjuk mások kibernetikus szemét vagy (programtól függően) egyéb mesterséges szervét. Minél ritkább egy áru, annál több street credre lesz szükségünk a megszerzéséhez. De mivel az invertory limitálva lesz, azért nem plázázhatunk agyba-főbe.

Ahogy a hekkelő képességünk fejlődik, úgy juthatunk el az egyszerű ajtózárak feltörésétől a kamerák és automata fegyverek vezérléséig. A hekkelés minijátéka más és más lesz, attól függően, milyen eszköz van installálva a testünkre. A botokat is feltörhetjük majd.

A mantis blade-et még hatásosabbá tehetjük mérgekkel, míg a képességeinket speciális implantátummal és oktatókkal is fejleszthetjük. Minden skill-nek és attribútumnak tíz szintje lesz, és képességenként 5 perkkel számolhatunk, azaz összesen 60 perket kapunk, ráadásul ezek mindegyikének további 5 szinttel bír. A skilleket kombinálhatjuk is, például az idő lelassításával több időt nyerhetünk a hekkelés alatt.

A különféle előéletek bónusz lehetőségeket nyitnak meg bizonyos szituációkban, így például Street Kidként meggátolhatjuk abban Placide-ot, hogy monitorozza a tevékenységünket, méghozzá azért, mert csak az utcagyerekek tudják, hogyan működnek a bandák.

A játék folyamán jó pár véres jelenetre számíthatunk, főleg, ha olyan módszerekhez folyamodunk, mint egy sörösüveg összehozása egy emberi koponyával. A tavalyi Gamescom demóban látott Sasquatch elleni bossharc során nem csak mi, de ő is használhatja a környezetben fellelhető dolgokat, így érdemes lesz meggátolni abban, hogy ezeket megszerezze magának.

Ha valakit kirángatunk a volán mögül, hogy kiraboljuk, és ennek szemtanúja a rendőrség vagy egy banda, akkor számíthatunk némi ellenreakcióra.

A demóban V 18-as szinten állt, a street credje pedig 12-őn. A legmagasabb szinten álló NPC Brigitte volt a bemutatóban, ő 45-ön állt. A főküldetéseket bármikor szüneteltethetjük, rengeteg mellékküldetés lesz, amivel amellett is foglalkozhatunk, sőt Night City rengeteg szabadfoglalkozást is nyújt majd. A Witcher 3-mal ellentétben nem lesz klasszikus küldetéstábla, ami elmondja, mit és hol kell csinálnunk, ezeket szintén az optikai augmentációnk fejlesztésével érhetjük el. A Braindance-szel például egy másik ember memóriáját szimulálhatjuk.

Night City lakói jól megkülönböztethetőek és változatosak lesznek, mivel mindenki máshogy fejlődött. A gazdagokat éppúgy el tudjuk majd különíteni a szegényektől, mint a különféle vallások követőit. A Cyberpsychose nevű betegség is jelen lesz a játékban, s bár V ezt nem kaphatja el, különféle küldetések és szkriptelt események során láthatjuk, mit képes művelni az elmével.

Végül a CD Projekt RED megerősítette, hogy a Cyberpunk 2077-ben nem lesznek különösebb megkötések a karaktergenerálásban, vagyis készíthetünk férfi testű, de feminim jegyekkel megáldott karaktert. Így például a hangját is megválaszthatjuk, ami hatással lesz arra, hogyan reagálnak rá az NPC-k.