A fejlesztés során az autókat a gyártóktól kapott számítógépes tervrajzok alapján építik meg, ám egyes modelleket, mint a Bugatti Veyront, extra kezelésnek is alávetik, ami 3D-s lézerletapogatást jelent, így mikor körbejárjuk a járgányt, vagy a pályán száguldozunk, olyannak látjuk -- és halljuk -- majd a kocsit, mint amilyennek a váló életben is. Ezek azonban csak a külsőségek, sokkal érdekesebbek a fizikát ért változások.

A Turn 10 szerződést kötött a Pirellivel, melynek keretében a gumigyártó különböző adatokkal látta el a fejlesztőket arról, hogy miként oszlik el a kanyarokban az autó súlya a kerekeken, s azok hol és milyen körülmények között hajlamosak megcsúszni. Továbbá a redmondi fejlesztők minden, a játékban szereplő pályát 2-3 napra kibéreltek, majd több terabyte-nyi adatot rögzítettek az aszfaltcsíkról és annak környezetéről, így már pontosan be tudják építeni még a legapróbb, centiméternél is kisebb részleteket.

Ezekről az apróságokról azonban a fejlesztők is tudják, hogy a többségnek valószínűleg fel sem tűnnek, s csak az igazán nagy fanatikusok veszik majd észre -- a Kinect-támogatást viszont már jóval több ember élvezheti. A kamerával ugyanis körbejárhatjuk a virtuális autót és megvizsgálhatjuk annak minden egyes négyzetcentiméterét, verseny közben pedig a periféria követi a fejünk mozgását, így hitelesebb játékélményt nyújtva.

A Forza Motorsport 4 valamikor ősszel fog megjelenni, kizárólag Xbox 360-ra.