• Február 29-től előrendelhető, március 30-án pedig megjelenik a Microsoft HoloLens fejlesztői készlete
  • Az eszköz 3000 dollár
  • Három játék jár hozzá: a Fragments, a RoboRaid, és a Young Conker 

Bár a Microsoft vezérigazgatója, Satya Nadella korábban úgy nyilatkozott, hogy a HoloLens első megjelenő modellje elsősorban fejlesztési és vállalati célokat szolgál majd, ám kiderült, hogy azért játszani is lehet vele. Mi több, három, a Microsoft fejlesztésében készült videojáték is jár a február 29-től előrendelhető, március 30-án pedig debütáló kiterjesztett valóság eszköz fejlesztői készlete mellé, már ha van rá 3000 dollárunk, ugyanis ennyit kell leszurkolnunk az eszközért.

A hírt Kudo Tsunoda, a Microsoft alelnöke osztotta meg egy blogposztban, amiből kiderült az is, hogy a Fragments, a RoboRaid, és a Young Conker című programokat rejti a borsos árú csomag, hogy bemutassa milyen fantasztikus lehetőségek rejlenek a kiterjesztett valóság és a videojátékok találkozási pontjában.

A Fragments-ben egy bűnügyi drámába csöppenünk a szó szoros értelmében, ugyanis a HoloLenst a fejünkre kapva a nappaliban nyomozhatunk különböző bűntettek után, méghozzá a kanapénkon helyet foglaló virtuális karakterekkel csevegve. A játék elsősorban azt hivatott demonstrálni, hogy adottságai miatt mennyivel könnyebb ezen technika használatával olyan karaktereket megalkotni, akikhez sokkal inkább kötődünk érzelmileg, mint bármelyik másik médiumban felbukkanó szereplőkhöz, legyen az akár mozifilm vagy televíziós sorozat. Amikor a cselekmény helyszíne a saját életterünk, akkor sokkal valóságosabbnak hat az élmény, mert az agyunk a pusztán digitálisan megtörtén eseményeket is valós tárgyakhoz, környezeti elemekhez köti, így emlékeinkben sokkal inkább valóságos élményként rögzülnek ezek a pillanatok. Tsunoda szerint a Fragments ilyen szempontból egy hidat képez az elménk rejtélyes területeihez, és egyben egy újfajta történetmesélési metódust is megteremt.

1456705993-microsoft-hololens-alien-cgi.jpg

A RoboRaid a tavalyi E3 látogatói számára már kipróbálható volt, igaz, akkor még Project X-Ray néven futott a program. Új címe azonban jobban leírja azt, hogy mi vár ránk, ha elindítjuk a játékot, az FPS-ben ugyanis a lakásunk falát „áttörő”, lézerrel lövöldöző robottokkal kell megküzdenünk a HoloLens speciális irányítóját fegyverként használva. Tsunoda elmondása szerint a RoboRaid annak az iskolapéldája, hogy miként kell a fejmozgás, a gesztusok, és a hangok bevitelével egy lenyűgöző és villámgyors játékmenetet megalkotni.

A Young Conker főszereplője sokak számára ismerős lesz, hiszen az a Microsoft kötelékébe tartozó Rare stúdió ismert mókus hősének újabb kalandját dolgozza fel. A Fragments-en is dolgozó Asobo Studios fejlesztésében készült alkotás különlegessége, hogy a játékmenet attól függően változik, hogy éppen hol és milyen környezeti elemekkel körbevéve futtatjuk azt. Ezt azt jelenti a gyakorlatban, hogy minden felhasználó egyedi játékélményben részesül, ami még annak megfelelően is változik, hogy a nappaliban, a fürdőszobában, vagy éppen a konyhában próbálkozunk meg vele, sőt, a játékmenet dinamikájának szempontjából az sem mindegy, hogy a szoba melyik sarkában indítjuk el azt.

Tsunoda azt is elmagyarázta, hogy ezekkel a programokkal azt szeretnék megmutatni a különböző stúdióknak, hogy nem szükséges hatalmas fejlesztőcsapatok toborzása egy-egy ilyen játék megalkotásához (a RoboRaidet nyolc szakember hozta tető alá mindössze 12 hét alatt), hiszen nem szükséges például pályákat tervezni hozzájuk. Az eszköz használatával maga a környezet válik a cselekmény helyszínévé, így a fejlesztőknek tulajdonképpen csak a szórakoztató és egyedi játékmenet megalkotására kell koncentrálniuk.

1456705741-hololens.jpg