Megannyi bukás ide vagy oda, sok kiadó még mindig a live-service-ben és a multiplayerben látja a jövőt, holott AAA fronton is elég sokszor bebizonyosodott, hogy a single-player egyáltalán nem olyan halott, mint azt sokan gondolják, sőt. Üröm az örömben, hogy mostanra sajnos az egyjátékos címekbe is elkezdtek beszállingózni az olyan modern „vívmányok”, mint mondjuk a free-to-play programok gerincét képező mikrotranzakciók, hiszen jó ideje vásárolhatunk például mutatós ruhákat és fegyvereket az Assassin's Creed-játékokban, a Dragon's Dogma 2 esetében pedig egy kisebb botrány is kirobbant a pay to win elemek miatt.

Mivel a technológia fejlődése és a felhasználó igények növekedése miatt egyre több pénzt emészt fel egy-egy blockbuster elkészítése, meg lehet érteni, hogy ilyen eszközökhöz folyamodnak a nagy stúdiók, ugyanakkor bőven akad példa arra, hogy a puszta minőség is elegendő az üdvösséghez, nem muszáj követni a trendeket. Ennek kapcsán szólalt meg nemrég a BioShock alkotója, az évek óta a Judas című szellemi örökösön ügyködő Ken Levine, aki teljes mellszélességgel kiállt a hagyományos egyjátékos programok mellett.

„A Judas egy nagyon régimódi játék. Megveszed, és a teljes pakkot megkapod. Nincs online komponens, nincs élő szolgáltatás, mivel minden, amit csinálunk, a történetmesélést és a játékosok elvarázsolását szolgálja” – fogalmazott Levine a Lawrence Sonntaggal folytatott beszélgetés során (via GamesRadar+). „Ez természetesen nem bírálat azon fejlesztők felé, akik így tettek, hiszen a játékfejlesztés rendkívül drága mulatság, éppen ezért nagyon szerencsések vagyunk, amiért egy olyan cégnél dolgozunk, ahol annyira hisznek bennünk, hogy azt mondják: »Oké, régóta ügyködtök ezen, ami elég sok pénzbe kerül, ugyanakkor semmit sem fogunk rátok erőltetni«” –  tette hozzá.

Később a Baldur's Gate 3-at, a Kingdom Come: Deliverance 2-t és a Clair Ubscur: Expedition 33-t hozta fel példaként arra, hogy az új idők új dalainak fütyörészése nélkül is szép karriert futhat be egy egyjátékos produkció, mi pedig hozzácsapnánk még ehhez a felsoroláshoz a The Witcher 3: Wild Huntot és a Cyberpunk 2077-et, amik ugyebár szintén leverik a vakolatot az eladások terén. A single-player tehát köszöni szépen, remek egészségnek örvend, ez pedig a jövőben sem lesz másként, hiába állítják az ellenkezőjét az EA-nél vagy a Ubisoftnál. 

A borítóképek forrása: Larian Studios