30 fps-re korlátozták a Mafia 3 PC-s változatát -- legalábbis erre a következtetésre jutott Andy Kelly, a PC Gamer újságírója. Kelly azon kevesek közé tartozik, akik már kipróbálhatták a játékot. Tapasztalata szerint teljesen mindegy, milyen grafikán futtatja felhasználó a Mafia 3-at, a játék legfeljebb 30 képkocka/másodperces sebességgel fut.

"Azt hittem, talán a gépemmel van baj, így levettem a felbontást 1280x720-ra, és minden beállítást a legalacsonyabbra tettem, de a sebesség így is 30 fps maradt. Egy 970 GTX-en és egy i5-6600K-n futtatom a Mafia 3-at, a proci 4,5 GHz-en pörög. Akkor is ez a helyzet, ha kikapcsolom a V-syncet" -- írta Kelly.

A 30 fps-es korlátozás, szakszóval "lockolás" a konzolos játékok esetében fontos: amennyiben egy fejlesztő a látványra kondentrál a teljesítmény helyett, legtöbbször 30 képkockára optimalizálja a program motorját, hogy ezzel spóroljon a rögzített hardver erőforrásain. A megmaradt kakaót aztán extra grafikus effektekre használja fel a stúdió. PC-n azonban ennek nincs értelme, hiszen a számítógépes közönség megannyi hardverkomponens közül válogathat, a csúcs-VGA-k és procik pedig köszönik, sokszorta erősebbek a konzolok sokéves alkatrészeinél.

A Mafia 3 körül nem ez az első baljós felleg: a napokban derült ki, hogy a játékot kiadó 2K Games nem engedte, hogy az újságírók a megjelenése előtt kezdhessenek játszani a végleges változattal, holott a gyorsabb sajtóeredmények érdekében ez megszokott a legtöbb nagyköltségvetésű videojáték esetében. Persze mindez önmagában nem jelent semmit -- a Doomot sem adták oda senkinek a megjelenése előtt, mégis jó játék lett.

A Mafia 3 hivataolsan október 7-én jelenik meg, de a bolti példányokat már kiszállították.