Ha a ’80-as évek végén vagy a ’90-es évek elején voltál gyerek, akkor talán neked is ismerősek lehetnek az olyan akció-mesesorozatok, mint a G.I. Joe, a Thundercats, a Sky Commanders vagy a Masters of the Universe. Szériák, amik kedvesek voltak nekünk és kedvesek az első, önálló játékukat bemutató Beamdog csapatának is, akik a MythForce-szal igyekeznek megidézni ezt a kort.

Vissza a múltba

A MythForce egy belső nézetes, kooperatív élményre kihegyezett, roguelite akciójáték. Alapjaiban a Left 4 Deadet vagy a Warhammer: Vermintide-ot idézi, és jelenleg Early Access változatban érhető el. Sajnos ez egyelőre túl sokat nem nyújt, már azon kívül, hogy remekül megidézi az említett rajzfilmeket. Amint elindul az intró, újra gyereknek érezhetjük magunkat, aki hétvégén ott gubbaszt a nagymama faburkolatú tévéje előtt, és nézi, amint ezek a mesés akcióhősök ki tudja hányadszorra tesznek keresztbe ugyanannak a gonosznak.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Ami a tartalmat illeti, az egyelőre még elég szegényes. Jelenleg négy hős áll rendelkezésünkre, ők alkotják a MythForce csapatát. Van lassú tankunk, akivel ajtóstul ronthatunk a házba. Aztán egy alattomos zsiványunk, akivel lopakodva szúrhatjuk hátba az ellent. A MythForce harmadik tagja főleg a támogatásban jártas, és jobb távol tartani az ellenséges entitásoktól, merthogy ő egy törékeny mágus. És végül ott a nyíllal operáló ranger. A hősök képességei természetesen szépen kiegészítik egymást, így a legjobb az, ha mindenki képviselteti magát a csapatban. Persze egyedül is nyomulhatunk, de úgy szignifikánsan nehezebbé válik a játék, pláne, ha a zsiványt vagy a mágust választjuk.

A bőség zavara a pályák esetében sem fog minket döntésképtelenné tenni, merthogy jelenleg csak egy epizód, a Bastion of the Beast Lord érhető el. Ugyanakkor még ez az egy térkép is elég változatosságot ad, ugyanis procedurálisan épül fel, így minden elhalálozás esetén új játékteret kapunk. Ellenfelekből is akad szép számmal, a különféle csontvázaktól a sunyi kis gnómokon át a meglehetősen nehezen elagyabugyálható varázslókig. És, ha ez nem lenne elég, a pálya teli van különféle csapdákkal, mérgező és robbanó növényekkel. Szóval végigjárni a Bastion of the Beast Lordot és összegyűjteni az értékes lootot nem egyszerű feladat, pláne alacsony szinten és egyedül.

Maga a játékmenet amúgy eléggé fapados. Úgy értem, nem kell taktikázni, sem trükköket kitanulni. Mész, ütsz/nyilazol/varázsolsz és védekezel, ennyi. A képességeket nem nehéz kitanulni, az ellenfelek sem túl bonyolultak. Lényegében mindegyiknek van egy húzása, amit hamar bemutat, utána már csak azért nehéz kiiktatni őket, mert elég masszív jószágok. De ezen könnyen segíthetünk, ha felszedjük az utunkba eső fegyvereket, és szorgosan fejlesztjük karakterünket. Ám míg más játékoknál ez talán baj lenne, a MythForce-nak jól áll. Hozzátartozik a „minden részben eltángáljuk ugyanazt az ellent és seregét” hangulathoz. Bár azért az tény, hogy He-Mant nem nyírták ki annyiszor, mint engem a játékban, de ennyi változtatás belefér.

Érdemes várni rá

Azt talán írnom sem kell, mert a képekből nyilván átjön, de az ellenfelek, a játszható karakterek és a pályák is a már emlegetett meséket idézik. Az összhatás elképesztően szép és hangulatos, szóval már csak ezért is érdemes egy pillantást vetni a MythForce-ra. S bár nem fogja megreformálni a kooperatív akciójátékok műfaját, sőt még saját kategóriáján belül is csak a látványvilága miatt kiemelkedő, mégis képes lekötni az embert. Megemlíteném még, hogy kevés ilyen stabilan futó, bugmentes Early Access játékkal hozott össze eddig a sors. Szóval érdemes lesz odafigyelni a MythForce-ra a jövőben, főleg, ha szereted a ’80-as és ’90-es évek akció-mesesorozatait, illetve a kooperatív akciójátékokat.