A Context elemző vállalat legfrissebb adatai szerint a szélesebb európai régió monitor piaca 2019 második negyedévében 3,2%-kal nőtt. Az AOC és az MMD képernyő-specialisták (a Philips monitors márka licencpartnere) együttes erővel megduplázták ezt a számot és 6,7% piaci növekedést értek el, ezzel Európában megőrizték harmadik helyüket és 14,1%-os piaci részesedésüket. Az MMD éves volumenben 10,8%-kal járult hozzá ehhez a növekedéshez.

A nagy képernyők (68,6 cm - 27 hüvelyk és nagyobb) szegmensében a két márka együttesen 14%-os piaci részesedéssel a második helyet szerezte meg. Miközben ez a piaci szegmens 29,2%-kal növekedett, a két márka együttesen ennek szinte duplájával, 57,7%-kal nőtt. Az MMD és az AOC külön-külön is jelentős növekedést mondhatnak magukénak, az MMD esetében 53,3%-os és az AOC esetében 64%-os eredménnyel. Az AOC és az MMD együtt több országban, például Oroszországban, a Benelux államokban, Ukrajnában, Lengyelországban, Olaszországban, a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában az első helyen állnak. A 27 hüvelykes és ennél nagyobb képernyők szegmensében a Benelux államokban és Ukrajnában az MMD külön is az első helyet foglalja el.

A nagyfelbontású (QHD és UHD), az ultra széles, ívelt és nagyméretű monitorok, valamint a nagyobb termelékenységet és egyszerű használatot elősegítő innovatív technológiák népszerűségének köszönhetően a monitorok általános piaca továbbra is növekszik, egy másik kulcstényező pedig a gaming szektor, amely szintén folyamatosan fejlődik.

Magyarországon a monitorpiac kis mértékben, 2,6%-kal nőtt, míg az AOC és az MMD által együttesen értékesített volumen 4,4%-os növekedést mutatott, amely csaknem ennek a kétszerese. 2018 második negyedévével összevetve 2019 második negyedévében az AOC egymaga 73%-kal növelte volumenét. A nagyméretű monitorokat (27 hüvelyk és nagyobb) vizsgálva azt láthatjuk, hogy a magyar piac 83,8%-kal nőtt ebben a szegmensben. Az AOC is 40,3%-kal növelte értékesítési volumenét ebben a szegmensben.

aoc-g2-x-02.jpg