• A Digital Foundry összemérte az Atomic Heart PS5-ös és XSX-es verziójának teljesítményét
  • A Sony konzolja jött ki győztesen
  • A Microsoft gépein ugyanis többször zuhan be a képkockaszám, de egyéb bugok is vannak

Hosszú várakozás előzte meg a már évekkel ezelőtt bemutatott Atomic Heartot, hiszen a Mundfish debütáló játéka minden előzetes után egyre jobbnak tűnt – bár többször is szóba került, hogy egyáltalán nem volt leányálom a fejlesztés. Az alternatív Szovjetuniót bemutató, leginkább a Bioshock-játékokra hajazó FPS végül nem is okozott csalódást látvány terén, hiszen mind a művészi megvalósítás, mind a prezentáció bámulatos – bár az kissé megmosolyogtató, hogy szinte minden hulla ugyanúgy néz ki. Maga a játék viszont már némiképp megosztó lett, sokan kritizálták ugyanis az írást, de a játékmenet sem jött be mindenkinek. Emellett egy rasszista karikatúra miatt is sűrű bocsánatkérésbe kellett kezdeniük a fejlesztőknek, ahogy az évek óta promózott RTX támogatás sem került bele a PC-s verzióba, szóval a start egyáltalán nem úgy sikerült, ahogy tervezték – és akkor még nem is beszéltünk a konzolos verziókról.

Főleg, ami az Xboxos kiadásokat illeti, a témában jártas Digital Foundry ugyanis nemrég összevetette a játék különböző verzióit, az eredmények pedig azt mutatják, hogy a Microsoft gépein (Series X/S) bizony sokkal több probléma van, mint PlayStation 5-ön – ami főleg annak fényében meglepő, hogy az Atomic Heart az első nap bekerült a Game Pass kínálatába. A szakemberek sokkal többször tapasztaltak hirtelen lecsökkenő képkockaszámot, akadást Xbox konzolokon, mint a Sony masináján, emellett olyan hibák is előfordultak, hogy egyes dolgok nem töltöttek be rendesen, néha pedig képtelenek voltak szüneteltetni a játékot. Az Xboxos problémákat egyébként én is csak megerősíteni tudom, mivel még a megjelenés előtt töltöttem le a programot a Game Pass-ből, és már az indítás után számos akadályba ütköztem. Kezdve azzal, hogy a játék úgy érzékeli, mintha folyamatosan mozgatnám a bal analóg kart (nem tud egy helyben maradni sem kurzor, sem pedig karakter), de emellett a gombok lenyomását sem mindig észleli, az imént említett lassulásokról már nem is beszélve. A csapat megjegyzi, hogy a tesztelés óta érkezett javítások talán már orvosolták is a problémák zömét, mindenesetre kell még pár tapasz ahhoz, hogy valóban zökkenőmentes legyen az élmény. Remélhetőleg sikerül kigyomlálni a most felsorolt dolgokat, mert a játékban amúgy a hibái ellenére is van potenciál.