A március második fele már akkor is elég erősen alakult játékmegjelenések szempontjából, ha csak az AAA kategóriás mezőnyt nézzük. Hiszen ezen a héten pénteken futott be a FromSoftware legújabb alkotása, a Sekiro: Shadows Die Twice, mely az első értékelések alapján több mint méltó a fejlesztők korábbi játékaihoz. Kicsivel korábban, március 15-én, hogy pontosak legyünk, pedig befutott az Ubisoft soron következő nagyágyúja, a The Division 2 is, mely új mérföldkövet jelent a looter shooterek világában.

De nem csak a nagy kiadók és fejlesztők mozgolódtak az elmúlt hetekben szerencsére, hanem érkezett egy sor izgalmas és érdekes indie cím is, melyek friss ötletekkel és merész koncepciókkal próbálnak minket elcsábítani az AAA kategóriás játékoktól. Ezek közül szemezgettünk most is.

Trüberbrook

  • Megjelenés: 2019.03.12.
  • Mire: PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch
  • Ár: 29,99 euro (9500 forint) Steamen
  • Steam áruházi oldal

A Trüberbrook első ránézésre egy régivágású kalandjáték, ahol egy német falu rejtélyeire deríthetünk fény, egy alternatív történelemben. A sztori szerint egy fiatal amerikai kutatót alakíthatunk, aki lottón nyert egy utazást a festői szépségű német faluba, Trüberbrookba, és feltett szándéka kipihenni magát a hegyek között. Azonban a dolgok természetesen nem úgy alakulnak, ahogy tervezte, és a fiatalember hamarosan már azon kapja magát, hogy neki kell megmentenie a világot.

A Trüberbrook egy igen szépen megrajzolt és hangulatos játék, mely ráadásul az elmúlt évek, évtizedek legizgalmasabb sci-fi alkotásaiból inspirálódott. A fejlesztők szerint olyan alkotások alapján készítettél el a játékukat, mint a Twin Peaks, az X-akták, a Stranger Things vagy épp a Star Trek. Érdemes lehet hát belelesni a Trüberbrookba, ha az ember szereti az ilyesfajta címeket.

Project Downfall

  • Megjelenés: 2019.03.15. (Early Access)
  • Mire: PC
  • Ár: 13,29 euro (4200 forint) Steamen
  • Steam áruházi oldal

Üdv a mélyponton! A Project Downfall készítői egy elborult hangulatú, drogokkal és őrülettel hajtott utazásra invitálnak téged, a végállomás pedig az emberiség legalja. A játék főhőse nappal egy teljesen átlagos fickó életét éli: vagy egy lakása, egy barátnője meg egy tűrhetően fizető munkája, azaz mindene, amire napjainkban csak vágyhat az ember. Éjszaka viszont fegyvert kell ragadnunk, hogy a magunk módján tegyünk rendet a városunkba.

A fejlesztők elmondása alapján a játékot főleg olyan alkotások ihették meg, mint a Hardcore Henry, a John Wick vagy épp a DOOM (a játék, nem a film), azonban ha vetünk egy pillantást a trailerre, láthatjuk, hogy bizony a Hotline Miami hangulata is visszaköszön a Project Downfallban, a képi világot tekintve mindenképp. Ennek megfelelően a játék elsősorban azoknak lehet érdekes, akiknek bejött a Dennaton 2012-es klasszikusa is.

Satisfactory

Ezen a héten kedden megérkezett a Coffee Stain Studios legújabb alkotása, a Satisfactory. A fejlesztők eddig olyan címekkel hívták fel magukra a figyelmet, mint például a Goat Simulator, legújabb projektjük viszont nem ennyire elborult azért, így kecskék helyett az idegen bolygók kolonizálása és hatalmas, teljesen automata gyárak felhúzása kapja a főszerepet.

A Satisfactory története szerint a FICSIT Incorporated egyik mérnökét alakítjuk, aki egy idegen bolygón próbál kivitelezni egy igencsak rejtélyes projektet. Ahhoz viszont, hogy mindezt megtehessük, először apró darabonként össze kell állítanunk egy teljesen automatizált gyáregységet, mely futószalagok és egymás után kapcsolt gyártósorok segítségével előállítja azokat az egyre bonyolultabb és bonyolultabb felszereléseket, melyekre szükségünk lesz a bolygó meghódításához és a rejtélyes projekt megépítéséhez.

We. The Revolution

A We. The Revolution már egyedi grafikájával is kiemelkedik a felhozatalból, azonban ami igazán egyedivé és érdekessé teszi, az maga a témája: elvégre nem minden játékban adatik meg nekünk, hogy bíróként a francia forradalom idején döntsünk arról, hogy ki marad életben és kire vár a guillotine, avagy népiesebb nevén a nyaktiló.

we-the-revolution-key-art-01.jpg

A helyzetet azonban tovább bonyolítja, hogy a forradalom idején senki sem játszik nyílt lapokkal, és bárkiből egy szempillantás alatt a nép ellensége válhat. Így nem elég pusztán a lehető legjobb ítéleteket meghoznunk, arra is figyelnünk kell, hogy ellenlábasaink ne tudjanak megfúrni, és a fejünk a nyakunkon maradhasson. Mindez egy izgalmas, feszült játékot eredményez, ahol a fejlesztők szerint rengeteg morális dilemma és összetett döntés vár majd ránk.

Close to the Sun

A Close to the Sun első pillantásra egy BioShockra hajazó, art deco környezetben játszódó horror-kalandjáték, melyben magával Nikola Teslával kell majd felvennünk a harcot, ha élve akarunk a kaland végére érni. Dolgunkat az is nehezíti, hogy főszereplőnk végig teljesen fegyvertelen lesz: egyedül bujkálással, taktikázással és, ha minden kötél szakad, villámgyors meneküléssel, rázhatjuk le az ellenfeleinket.

Maga a játék története is több, mint izgalmasnak ígérkezik. A sztori szerint ugyanis 1897-ben járunk, egy hatalmas hajó fedélzetén, melyet Nikola Tesla épített. A zseni nem akart mást, mint létrehozni egy menedéket a világ legzseniálisabb elméi számára, ahol szabadon kísérletezhetnek és alkothatnak, azonban, ahogy azt már a trailerből is sejteni lehet, valami nagyon félrecsúszott a Helios fedélzetén. Főszereplőnkkel, az újságíró Rose Archerrel, elsődleges célunk az lesz, hogy kimenekítsük a hajón ragadt nővérünket, közben pedig arra is fényt deríthetünk, mi romlott el ebben az utopisztikus társadalomba, mely végül a Helios teljes lezárásához és a karanténhoz vezetett.

Othercide

Az Othercide egy igen érdekes műfaji elegyet képvisel, hiszen a horrorjátékok világát próbálja keresztezni a körökre osztott stratégiával. A történet szerint világunk támadás alatt áll, a másik dimenzióból előözönlő, brutális lényekkel szemben pedig mi vagyunk az első és utolsó védvonal, így ha elbukunk, akkor otthonunk is velünk bukik.

A fejlesztők egy izgalmas és végletekig kicentizett alkotást ígérnek nekünk, ami többek között rougelike elemekkel dobja fel a körökre osztott harcot. Így minden döntésünk végleges és minden lépésünknek ára van. Már csak az a kérdés,  hogy szűkösen elérhető erőforrásainkkal vagy épp vérrel fizetjük ezt meg.