Megállíthatatlanul telik az idő, a január helyét lassan a február veszi át, itt az ideje hát megnézni, hogy mik voltak az elmúlt két hét legizgalmasabb megjelenései. Természetesen ezúttal is szigorúan a radar alól, az indie és AA kategóriás játékok felhozatalából válogattunk, és gyakorlatilag a bőség zavarával szembesültünk. Ugyanis az év álmosan induló első pár hete után a fejlesztők is rákapcsoltak, és sorra jelennek meg az izgalmasabbnál izgalmasabb címek, melyek közül igen nehéz volt kiválasztani, melyik négyet ajánljuk a figyelmetekbe.

Valamint amolyan keresztpromóció gyanánt itt szeretném felhívni a figyelmeteket arra, hogy a lent szereplő két januári megjelenésről remek cikket lehetne írni a PC Guru legújabb Tesztelj Velünk! pályázatára.

Earth Atlantis

  • Megjelenés: 2019.01.29.
  • Mire: PC, PS4, Xbox One, iOS, Nintendo Switch
  • Ár: 15 euro (4800 forint) Steamen
  • Steam áruházi oldal

Az Earth Atlantis egy igen egyedi kinézetű side-scroller, melyet a thai Pixel Perfex Studio készített el először Switch-re, de aztán szépen lassan átszivárgott más platformokra is. A történet szerint a jövőben járunk, a Nagy Klímaváltozás néven elhíresült esemény után, mikor a Föld 96%-a víz alá került. Ehhez az új világhoz pedig a robotok alkalmazkodtak a legjobban, akik különféle állatok alakját felvéve uralják most a vízbefúlt tájat.

Legalábbis addig, amíg meg nem jövünk mi, hogy rendet tegyünk köztük. Egy bátor vadászt alakítva, összesen 4 féle egyedi tengeralattjáróval ereszkedhetünk le a mélységbe, hogy felkutassuk és legyőzzük az odalent lapuló mechanikus rémségeket. Az Earth Atlantis ugyanolyan hangsúlyt fektet a felfedezésre, mint a harcra, ráadásul igencsak egyedi grafikája is van, mely a fejlesztők szerint a 14. századi óceánábrázolásokat idézi meg szellemében.

Praey for the Gods

  • Megjelenés: 2019.01.31. (Early Access)
  • Mire: PC
  • Ár: 25 euro (8000 forint) Steamen
  • Steam áruházi oldal

A No Matter Studios alkotásáról utoljára akkor hallhattunk, mikor 2017. májusában a Bethesda nyomására meg kellett változtatni a címét. Azóta viszont már sok víz lefolyt a Dunán, és az immár Praey of the Gods című játék január utolsó napján felbukkant korai hozzáférésben Steamen.

Maga a Praey for the Gods egy nyílt világú kalandjáték, melynek főhőse magányosan bolyong az örök hideg fogságában vergődő világ peremén, és azt kutatja, vajon mi okozza a földet lassan meggyilkoló, sosem múló telet. Ahhoz pedig, hogy a rejtélyre fényt derítsünk, fel kell derítenünk ezt a nem mindennapi környezetet, életben kell maradnunk az örök hóban, valamint meg kell másznunk és le kell győznünk a környéken járó hatalmas szörnyetegeket is.

Fear the Wolves

  • Megjelenés: 2019.02.06.
  • Mire: PC, PS4, Xbox One
  • Ár: 20 euro (6400 forint) Steamen
  • Steam áruházi oldal

Mi hiányzott egészen eddig a battle royale játékokból? Természetesen a radioaktív farkasok! Szerencsére a Survarium és S.T.A.L.K.E.R. játékok alkotóit tömörítő Vostok Games felismerte ezt a problémát, és a nemrég megjelent Fear the Wolves segítségével meg is próbálták orvosolni azt, mintegy bemutatva, hogy mi történik, ha a S.T.A.L.K.E.R. nyomasztó világát a battle royale zsánerével keverjük.

fear-the-wolves-keyart-01.jpg

A végeredmény pedig egy igen egyedi atmoszférájú játék, melyben Csernobil 25 négyzetkilométeres környezetében harcolhatunk a túlélésért. Itt azonban nem elég csak más játékosokra figyelni, ha túl akarunk élni. A terepen különféle veszélyes anomáliák és a címben is emlegetett farkasok várnak ránk, ha pedig ez nem lenne elég, akkor folyamatosan terjed a sugárzás is, mely szintén nem tesz jót az egyszeri játékos egészségének.

The Stillness of the Wind

A The Stillness of the Wind a fent felsorolt három játéknál sokkal nyugodtabb és sokkal békésebb, de közben egy igen súlyos témát dolgoz fel. A története szerint egy kis faluban járunk, ahonnan már mindenki elköltözött a városba, főszereplőnket, Talmát, kivéve. A mi feladatunk lesz Talmát átvezetni a mindennapjain, közben pedig leveleket is kaphatunk a városba költözött családtagjainktól. Csakhogy ezek a levelek egyre furcsábbak és furcsábbak lesznek…

A The Stillness of the Wind elsősorban egy csendes tűnődés az életről és a veszteségről a fejlesztők szerint, azonban nem csak ennyit csinálhatunk benne. Egyrészt rendbe kell tartanunk az otthonunkat, másrészt beszélgethetünk vagy üzletelhetünk a felénk járó kereskedővel is. Ha pedig úgy érezzük, hogy a ház túl szűk már, akár a sivatagba is kimehetünk szétnézni, a homokbuckák között az élet értelmén tűnődni.

Satisfactory

A Satisfactory annak a Coffe Stain Studiosnak a következő játéka, akiknek már többek között a Goat Simulatort is köszönhettük. Legújabb projektjük már nem ennyire elborult, de még így is igen érdekesnek ígérkezik. A Satisfactory lényegében egy nyílt sci-fi környezetben játszódó program, ahol a FICSIT Incorporated egyik mérnökeként a feladatunk egy rejtélyes projekt kivitelezése.

Ahhoz pedig, hogy ezt megtehessük, különféle alapanyagokat kell előállítanunk, ezeket felhasználva pedig új épületek és felszerelések hosszú sorát elkészítenünk. Szerencsére azonban nem csak a két kezünkre támaszkodhatunk a feladat végrehajtása során, sőt, a Satisfactory lényege, hogy mi magunk minél kevesebbet dolgozzunk. A játékban ugyanis egy automatizált gyártelepeket kell létrehoznunk, ahol a futószalagon összekötött termelő, finomító és gyártóegységek maguktól készítenek el bármit, amire csak szükségünk van.

Flotsam

A Flotsam szintén egy elárasztott, posztapokaliptikus világban játszódó alkotás, azonban az Earth Atlantishoz képest jóval színesebb, jóval vidámabb hangulatú. A feladatunk itt nem más, mint egy szemétből épített város életben tartása, ez azonban egyáltalán nem lesz egyszerű, legalábbis a fejlesztők szerint, akik azzal bíztatnak mindenkit, hogy ez egy kíméletlen világ, ahol minden vagy meg akar enni, vagy el akar süllyeszteni.

Ahhoz pedig, hogy életben tudjunk maradni ebben a kegyelmet nem ismerő környezetben, édesvízre, élelemre és persze szemétre lesz szükségünk. Erőforrásaink jó részét újrahasznosíthatjuk majd, lehetőségünk lesz továbbá az esővíz összegyűjtésére és a vízben élő állatok halászására is, ha pedig már nagyon mehetnékünk van, az se akadály: mivel a városunk a vízen lebeg, bármikor felhúzhatjuk a horgonyt, hogy felderítsük a világ más részeit is.