Mondtam már, hogy szeretem a különleges társasjátékokat? Amikben van valami extra, akár a játékmenet, akár a kialakítás terén. És bizony a Társasjátékponttól érkezett Wonder Bookról már első ránézésre is süt, hogy szorult bele némi egyediség, még akkor is, ha beáll a manapság divatos sorba, mely a sztorivezérelt kampányok oltára elé vonul, hogy az élményért cserébe ott áldozzon az újrajátszhatóság kárára. Meglátjuk, hogy a káprázatos külső mellett itt mennyire volt fontos a játékosok visszacsalogatása a kalandba.

Wonder Book

  • Hazai partner: Társasjátékpont
  • Kiadó: dV Giochi
  • Tarsasjatekok.com adatlap
  • Típus: kooperatív
  • Játékosok száma: 1-4 fő
  • Játékidő: átlagosan 60-90 perc
  • Korcsoport: 10+
  • Nehézség: 2,13/5
  • Ajánlott fogyasztói ár: a Társasjátékpontnál 23 990 forint

De visszatérve a külsőre: az egészen biztos, hogy Wonder Booknak a varázslatos látványért nem kell a szomszédba mennie, hiszen a meglehetősen nagy dobozból kivett, mesekönyv-szerű elem egyfelől két verzióban is létező játéktábla, másfelől pedig elképesztően különleges adalék az asztalképhez. Bár a spoilereket igyekeztem kerülni, ezt a “táblát”, avagy a könyvet muszáj volt lefotózni, hogy látszódjon, alapból milyen panoráma tárul elénk, ha belevágunk a kalandba, és akkor azért ez még itt-ott, így-úgy fel is lesz dobva.   

Sárkányok ősi földjén

A sztoriból kiderül, hogy Oniria a sárkányok földje, egy csodálatos hely, amely azonban beleremegett a gonosz ébredésébe, ami természetesen, ahogyan mindig, végveszélybe sodorta ezt a birodalmat, ám egy aprócska remény még rendelkezésre áll. Vagyis inkább négy, hiszen a legendák szerint egy emberi beavatkozás helyreállíthatja a békét, erre pedig van is négy ifjú jelentkezőnk, a játék főszereplő tinédzserei, akik Oniria harcok tépázta földjén találják magukat, hogy ott megküzdjenek a rájuk támadó szörnyetegekkel, nem mellesleg a végére érjenek ennek a különleges, 6 fejezetet tartalmazó sztorinak. A sztorinak, mely az elején azzal indít, hogy ne nyissuk ki a könyvet, csak ha már erre felszólít a cselekményszál egy része, de nem lehet megállni, hogy belenézzünk a mesekönyvbe, ezzel elkezdve azt a varázslatot, ami utána a teljes játékon át elkísér.

A játék maga igazi családi játék, aminél a gyerekek jelenléte a legfontosabb, de ezzel együtt a felnőttek is nagyon fogják élvezni. Mintha a Zombie Kidz és az Ügynökség keveredne egy, az utóbbihoz képest is inkább a történetre fókuszáló, a Plaid Hat Games játékait és a dungeon crawlereket idéző társas formájában. Karaktereink a négy tinédzsert jelentik, minikkel, játékoslappal, egyedi képességekkel, miközben a fejezetek kártyapaklik képében elevenednek meg, mindig egy-egy lappal tovább görgetve az eseményeket, legyen szó lények beidézéséről, választási lehetőségekről, elrendezésről… sőt még fejlesztésekről is. Avagy kapunk ellenfeleket, néha dönthetünk egy-egy helyzetben, ami valamilyen hatással van a folytatásra, közben kockadobásokkal küzdünk, nem mellesleg, ha olyan van, újabb kártyákkal növeljük karaktereink erejét és tudását. Lényegében mindent megkapunk, ami a műfajtól elvárható, egy viszonylag gördülékeny, a megszokottnál talán gyorsabb játék képében. Amennyiben a fejezetek végére érünk, nyertünk, ha pedig közben a rendkívül fontos, karaktereink kiütésével csökkenő Destiny-tokenjeink elvesznek, elbuktuk az adott küldetést.  

Véges történet

Bocsánat a rossz belcímért, de ami annak idején a Végtelen történet volt, az akár társasjátékos formában ma a Wonder Book is lehetne egy családnak, ahol az egy-két gyerkőc leül a szülőkkel, hogy megvédelmezzék Oniriát a pusztulástól. Bár vannak döntéseink és bőven kell harcolni, ráadásul még felnőttként is van egy-két igen emlékezetes pillanat, az egész igazán mesés, igazán szeretnivaló és nagyon élvezetes. Picit sajnálom, hogy a szereplőkén kívül csak a wyrm miniatűröket találjuk a dobozban, bár igazából ez sem akkora szívfájdalom, hiszen a hajtogatható és kiegészíthető “pályaelem” lényegében a nagy ellenfeleket és pillanatokat is biztosítja. Ráadásul már csak látképével is megragadja a mesékre és varázslatra vágyók szívét. Bár a szokásos probléma itt is él: ugyan vannak döntések és választási lehetőségek, a sztori igazán először üt, a kaland igazán elsőre élvezetes, szóval nem biztos, hogy van benne kétszeri játékalkalom, ha már a végére értünk.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A dV Giochi kiadványa minőségileg nem kifogásolható, hiszen a játékkönyvtől kezdve a szabályokig, minikig, a mindennek helyet biztosító inzertig semmibe sem lehetne komolyan belekötni, így a kicsit borsosabb árért egy izgalmas és mesés kalandot kapunk, miközben a mesés hatás és a varázslat minden téren tetten érhető. A játékmenet a megoldásaival és a mechanikával ugyan nem kiemelkedő, szimplán csak jó, maga a tálalás dob egyet a hatáson, ezzel kiemelve a játékot az általánosabb/jobb közegből. Akit nemcsak a játékmenet érdekel, hanem az asztalkép és esetlegesen a hangulat, cselekmény is, az bátran ruházzon be a Wonder Bookra, pláne, ha 8-10 éves vagy kicsit idősebb gyerek is van otthon.   

(A tesztpéldányt köszönjük partnerünknek, a Társasjátékpontnak! Szomorú apropója a cikknek, hogy ez tőlük az utolsó bemutatónk, hiszen április 30-án bezár a webshop. Köszönjük az eddigi együttműködést! A Wonder Book kifejezetten igényli az angol nyelvtudást, rajongói fordításról egyelőre nem tudunk.)

Társasjátékos hírekért kövesd a rovat Facebook-oldalát