Szóval választani kell a fent említett módok közül. Nálunk kocsi nincs, így marad a 3-as pont, de itt is igaz az állítás, miszerint az élet nem habostorta.

A szituáció régen olyan egyszerű volt, legalábbis itt Miskolcon. Volt sok viszonylat és az ember odaért mindenhova időben, ami tömegközlekedésről lévén szó egész szép teljesítmény. Az emberek boldogok voltak, legalábbis a nagytöbbség. A busz, villamos szépen beállt a megállóba és a n+1 ajtó kinyílt, tehát a felszállást megkezdhettük. Nem volt első ajtó és az ellenőrök is jöttek mentek szépen, ahogy az kell. De a paradicsomi állapotnak pár éve vége lett, mert (ezt pontosan nem tudni) állítólag Pestről jött egy okos ember és az asztalra csapott. Hej a csudába is, hát micsoda rend van itt kérem szépen. Sok Belgát hallgatott és eldöntötte, hogy bevezeti az ott hallottakat "felemelem a buszjegy árát, lecsökkentem a járatok számát". Így is lett minden, annak rendje és módja szerint.

Tökéletesen sikerült átszervezni az egész rendszert, de úgy, hogy azt a helyet, amit az ember eddig 2 átszállással elért, az most kb. 6-ra emelkedett. Persze nem lenne gond, ha nem csökkentették volna a járatok számát. Izgulsz, hogy időben beérjen a buszod, mert a másik 2 percen belül indul és csak 1 óra múlva jön a következő. Nem baj, munkába úgy is ráér menni az ember, nem? Borzalom az egész.

Az i-re a pontot viszont a szigorúan! első ajtós felszállás teszi fel. Nem tudom, hogy máshol esetleg Pesten hogy van - sokszor voltam ott, de kocsival és nem igazán azt figyeltem, hogy az első ajtón szállnak fel ott is - de itt valami katasztrófa. Beáll a busz, le akarnak szállni a 2.ajtónál 20-an, de addig nincs leszállás, amíg a várakozó 60 utas előre nem megy a fejenkénti 3 szatyorral, és fel nem mutatja a bérletet, vagy a jegyet. A felszálló emberek sora egész a második ajtóig ér, de ugye nem nyitja ki a sofőr, amíg ott állnak előtte, nehogy valaki blicceljen és a poén az, hogy addig felszállni se tudnak az emberek, amíg a buszon lévők (2-es ajtó, hogy a példánál maradjunk) fent vannak. A megoldás, pedig mindig az, hogy valaki beszól a bamba sofőrnek, hogy "b. meg nem szórakozni megyünk, hanem munkába, addig nem tud felszállni senki, amíg le nem szálltunk" és nagy nehezen kinyílnak az ajtók. Tehát ugyan ott vagyunk, ahol a part szakad. Persze az egészet még az is tetőzi, hogy nagy nehezen felszállsz a buszra a hatalmas csomagokkal és az imént nagy nehezen előkotort bérletet, elteszed és kifújnád magam, amikor is a hátul et vakaró ellenőr szépen elindul végignézni az imént említett bérletet. Vagy a sofőr, vagy az ellenőr funkció nélküli. Ha csak elől lehet felszállni, és mutatni kell a tetves bérletet, akkor mi a rákos fenének van a buszon az ellenőr? Azért, hogy melegedjen, télen legalábbis. Nyáron meg itt vannak nekünk a jó légkondis neoplán buszaink.

A végére pedig 4 szabály, ami megkönnyíti az utazást:
1. Az állóhelyedhez úgy ragaszkodj, mint egy anyatigris
2. Az ellenőrnek mindig igaza van
3. Igyekezz az első között felszállni
4. Ha barátnővel vagy, akkor állásnál a testeddel igyekezd megvédeni a többi utas rugdosásától és böködésétől

Utolsó mondat jogán az is szokott idegesíteni, hogy az állóhelyeket is át kell adni. Ez máshol is így van? Egyszerűen kitúrják az embert a helyéről. Az ülő helyekkel nincs gond, mert a nénike feléd áll és hangosan elkezdi szidni a fiatalokat, hogy azok bunkók és alkoholista z összes, csak b@sznak egész nap és nem csinálnak semmit. Tehát ezek után az ember akarva-akaratlanul is feláll. Ha másért nem, legalább azért, hogy egy ki-ki meccsen ledöntsék kinek van igaza.