Ide is elértünk. A szégyenlista következik. Totálisan ledöbbentem, mikor nekiálltam megírni, ugyanis a Top 10 filmen kívül még további 9 film volt, amitől elkapott a sugárban hányás. Nem emlékszem, hogy valaha is ennyi rossz filmet összeszedtem volna, mióta készítgetem ezeket a listákat. Gyorsan nézzük is meg azokat, akik lecsúsztak végül.

A Szépség és a szörnyeteg élőszereplős változata egy igazi gyötrelem. Semmit nem tud felmutatni, amitől egy film jó lehetne. Azok a dolgok amik mégis jók, azok nem saját ötletek, hanem az eredeti Disney rajzfilm szolgai másolatai. Az új dalok nagyon gyengék. Emma Watson borzasztóan rosszul játszik, a szörny nem félelmetes, olyan, mint egy plüssmaci! Még a látvány ami kiemelendő, az tényleg pazar. De azért milyen kínos már, hogy van egy történet, ami arról szól, hogy nem a külső számít, hanem a belső értékek és mégis csak a látványával tud igazán kitűnni?! Ennyire felszínes ez a film.

Akárki akármit mond, én szeretem Jason Statham-et. Simán mozoghatna A-ligás filmekben is. Valamiért mégis csak a B-katergóriás akció piffpaffban kap lehetőséget. Bár ott is szokott néha jobb filmekkel előállni. Ilyen volt szerintem a Mestergyilkos első része. A folytatás viszont, A Mestergyilkos - Feltámadás, már olyan eszméletlen rosszra sikerült, ami tényleg minden anyázást megérdemel. Műmájer keménykedés, ostoba párbeszédek, a legtöbb akció totál semmilyen és mindezek közepén ott van Statham, aki mégis atomkomolyan és csúnyán néz. Rettenetesen kínos élmény.

A Széttörvéről már volt szó korábban. Evezzünk is innen, egy akciófilmhez. A Jack Reacher - Nincs visszaút is döbbenetesen rossz lett. Unalmas, érdektelen, Tom Cruise végig annyira unta a banánt a film alatt, hogy rossz volt nézni. Minimális motiváció sem tükröződött rajta. A színészek mind bénák, a történet ezerszerlátott sablon halmaz. Nem tudok sajnos többet mondani róla, mert konkrétan már egy jelenetre sem emlékszem! Valami hasonló a helyzet a xXx - Újra akcióban című “szuperprodukcióval” is. Amiben olyan elborult, hülye akciójelenetek vannak, hogy még egy Halálos Iramban filmbe se mernék belerakni. Próbáltak valamiféle öniróniát használni, hogy: Nézzétek, ez szerintünk is hülyeség! Ezt valamennyire tudtam értékelni, de így is kínos volt a film, ami igazából egy Vin Diesel simogató. Az egész film arról szól, hogy Diesel menő. Öhm… Nem. Ja, meg volt Nina Dobrev, aki még mindig gyönyörű. És most szemüveges, mert ő a tech girl. Építsük csak tovább a hülye sztereotípiákat Hollywood!

Tim Burton, messze legrosszabb filmje ippeg lecsúszott, a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei. Erről is írtam már. Gondolhatjátok, hogy akkor a 10-es listára milyen retkek kerültek föl! De lépjünk tovább. Steven Spielberg 2016-ban csak a csalódásos listáig jutott, idén bár a Top 10-be nem, de a rossz listára felküzdötte magát A barátságos óriással. Esküszöm, fájt nézni ezt a filmet! Annyira ostoba, annyira idegesítő annyira gyerekes! Lehet azzal jönni, hogy dehát ez egy gyerek film. Igen, de miért kellene egy gyerekfilmnek, automatikusan bugyutának lennie? Vagy élvezhetetlen egy felnőttnek? Az óriások úgy beszélnek végig, mint valami szellemifogyatékosok, a látvány meg se karcolja a 2017-es átlag színvonalat sem. Nagyon rossz látni, hogy egy ekkora legenda, ennyire nemtud már mihez kezdeni.

Az utolsó film ami lecsúszott nem más, mint a Baywatch. Gyerekként sem tudtam mihez kezdeni a sorozattal, de voltak benne szép nénik, nagy böggyel, úgyhogy nézni kellett. De arra semm szükség nem volt a sorozatban, hogy azt nézük, hogy egy dagadt gyerek p*cse beszorul a napágyba, hogy a hulla zsírja belecsöpög valaki szájába és hasonlók. Na a film csak ilyen fantasztikus humorral operál. Meg hányással és beszívós, beb*szós viccekkel. Dwayne Johnsonon és még Zack Effronon is látszik, hogy tudják mekkora retekben játszanak és próbálják ezt a nézők tudtára adni. “Hé srácok, direkt hülyét csinálunk magunkból, ne utáljatok érte nagyon!” Deal. Mint a xXx-nél, némileg ez is mentette a dolgot. De ezt 1 óra után kikapcsoltam a fenébe! Nem kell ez nekem!

Itt a vége, jöhetnek a legnagyobb vesztesek!

10. Blair Witch


A tizedik helyezett igazából több szempontból is érdekes. Nem csak azért, mert egy kultikus horror film, az Ideglelés folytatása. Amihez még minimálisan sem tudott felnőni, hanem azért is, mert a rendezője, még egy filmje felkerült ugyanerre a listára! Ez a rendező Adam Wingard, aki… Bezony! A Death Note filmet is ez a kontár készítette! Hozzánk ugye tavaly dvd-n jött ez a moslék, egyébként 2016-os! Kézikamerás horror természetesen, mint a nagy múltú előd és a története egyébként egész érdekes! Az első film női főszereplőjének testvére itt a központi karakter, aki szeretné megtudni, hogy mi történt Heather-rel! Szóval néhány cimbivel ő is nekiindul, hogy az erdőben nyomokat találjon.

A film legnagyobb baja, hogy az egész nem szól igazából semmiről! Nincs semmi ötlete, hogy mit akar elmesélni, csupán a nagy előd örökségén akar lovagolni és azt másolgatja, sokkal több pénzből, tized annyi sikerrel. Az egész végtelenül unalmas, üres. Ha mégis van valami egyedi ötletük (például, hogy találkoznak egy másik csapattal és valszeg, máshogy telt számukra az idő), azt gyorsan el is hesegetik, teljesen érthetetlen, hogy miért. A szereplők nem szimpatikusak, így nem is tudunk izgulni értük. Holott az első rész pont ettől is működött! Hogy ennyire emberiek voltak! A legrosszabb pillanataik is érthetőek voltak és izgultunk értük.

A Blair Witch ráadásul egyáltalán nem félelmetes! Nem feszült, nem izgalmas. Hülye emberek kódorognak az erdőben, néha történik valami furcsa dolog. De most jó pár dolog szándékosan a kamera előtt. Ezzel is szembeköpik az első film örökségét, mert ott pont attól féltünk, hogy azt se tudtuk mi történik! Csak a hangokból és bizonyos jelekből vonhattunk le következtetéseket, pont mint a szereplők!

És igen, sajnos a boszorkányt is megmutatják ezúttal. Gyakorlailag lenyúlták egy az egyben a [REC] szörnyét. Egy okádék ez film!



9. Max Steel


Emlékeimben él egy CGI animációs sorozat, ami az RTL Klubon ment. Valami tini srác volt benne, aki Max Steel-é változott és valami Action Man-szerű titkosügynökös téma volt. Igazából egy bizonyos akciófigura promózására készült el, mint sok hasonló más sorozat. Szóval úgy gondolták, nem is olyan régen, hogy ebből kellene egy élőszereplős akciófilm. Hát… Szerintem nagyon nem volt rá szükség.

Próbálták a Marvel receptet alkalmazni, egyfajta eredettörténetet. Egy idegen technológia áll a sztori középpontjában. Valamiféle mesterséges intelligencia összetudkapcsolódni emberekkel és akkor ilyen kiborg-izé lesz belőle és ez kell a kormánynak. Természetesen a főszereplő apja kutatta már ezt és annak legjobb barátja (kitaláljátok ki lesz az ellenség?). A fiú is megszerez egy ilyen társat magának és indulna a nagy kaland…

De nem. Ez a film felvázolja az alaphelyzetét és ott be is húzza a kéziféket. Onnantól kezdve se előre se hátra. Fura dolgokról beszélnek emberek, néha suliban vagyunk, aztán valami elhagyatott telepen akciózik a főszereplő. Egy katyvasz az egész. Egy másodpercnyi eredeti ötelet nem képes felmutatni a Max Steel. A kötelező induló szuperhőssablonokat felmondja de annyira végtelenül sután és gagyin, hogy az ember nagyon hamar elkezd feszengeni a film alatt. Akció alig van, ellenben a kevés CGI egészen jól néz ki. De tényleg, rettenetesen olcsó szaga van a filmnek. Nagyjából 10 misibe fájt a producereknek. Semmit nem kerestek rajta, kb. 4 milliót tudott a film összeszedni. Ami elég beszédes. Az egész olyan, mintha valami TV film, vagy egy sorozat pilot. Ötletem nincs, hogy gondolhatta bárki komolyan, hogy ez a baromság valakinek tetszeni fog. A tizenpáréves lurkók egy Vasember után ezt kiröhögik. Teljesen jogosan.



8. Assassin’ Creed


A csalódások listán már volt róla szó, ne menjünk bele a részletekbe.



7. Anyám!


Szintén zenész!



6. Alien: Covenant


Nekem nem tetszett a Prometheus, de nem is utáltam. De úgy voltam vele, hogy talán a folytatás majd javíthat a dolgon. Jöttek a forgatási hírek, cím kavarás, megint koncepció változások. Már itt elkapott a deja vu, mert a Prometheus-nál ezt kottára ugyanígy eljátszotta az Alien rendezője Ridley Scott. Sőt, időközben megtorpedózta Neil Bloomkamp saját Alien filmjét, aki ezen annyira berágott, hogy saját filmstúdiót alapított, az Oats-t. Ami kisfilmeket készít, majd közösségi finanszírozással a legnépszerűbbekből egészestés filmet forgatnak. Februárban indul a Firebase-hez a kalapozás. Ennek semmi köze a Covenanthoz, csak azért írtam le, hogy legyen itt valami jó dolog is.

Szóval ez a film elvileg a Prometheus folyatása, de szinte minden ott felvetett kérdést és ötletet kukáz és újrahasznosítja az első Alien filmet, csak őrületes sebességbe rakja. Minden gyorsan történik, az Alienek soha nem látott gyorsasággal és módon szaporodnak és nőnek. Gyakorlatilag a saját művének misztikumát gyalulja le Scott a francba. Kérdem én, ha egy körömpiszoknyi izé berepül a fülbe és már abból valami szörny lehet, minek kellenek az arctámadók? Mitől jobb az a fajta szaporodás? Ráadásul az egész középpontjába David-et helyezik. Bezony, egy androdid kísérletezi ki a xenomorph fajt. Megint csak a saját misztikumát gyalázza meg a film. Ezzel pedig azt éri el a Covenant, hogy a Prometheus folytatását váró embereket és az Alien rajongókat is felidegesíti és cserbenhagyja.

Egy nagyköltségvetésű és végtelenül ostoba trancsír horror lett. Ami nem izgalmas, nem félelmetes, nem érdekes. A karakterek ugyanolyan síkhülyék, mint a Prometheus legénységének legtöbbje. Ahogy David a kapitányt likvidálja… Édesistenem! De a “kedvencem” mégis az volt, amikor az a hátból előmászó izé elszabadul. Szóval kijön a szörny a fickó hátán, minden véres, a bent lévő másik emberkét is elkezdi szétnyiszálni, majd jön egy harmadik, aki elcsúszik a véren és ahogy próbál kiszökni, még rá is csukja a lábára az ajtót. Mindez olyan drámain van előadva, ami pláne növeli a röhely faktort! És persze az egészet azzal zárják, hogy valamelyik nem normális szétlövi a gázpalackot és mindenki megy a lecsóba… Egyébként Fassi itt is nagyon meggyőző, mindkét android szerepében. Az új főhősnőnk, meg egy az egyben Ripley fizimiskáját próbálja utánozni. Kár, hogy a hasonlóságok itt ki is fújtak. Egyébként érdemes ránézni a RetroShock youtube csatornára. Gyakorlatilag olyan, mintha a saját gondolataimat hallgatnám a filmről. Respect Kenny!



Ez a film idióta, vacak, inkonzisztens. A látvány persze szép de bakker… 2017-ben készült a világ minden pénzéből! Persze, hogy jól néz ki. De az a helyzet, hogy Scott-nak, f*ngja nincs róla, hogy mitől működött a saját filmje ezelőtt 40 évvel (vagy csak egyszerűen nem érdekli) és arról sem, hogy ő mit akar ezekkel a filmekkel. A Fox időközben ki is nyírta Scott minden Alienes ötletét. Végre! Hagyjuk egy kicsit pihenni szegény idegeneket.



5. Transformers - Az Utolsó lovag


Én tényleg… Tényleg próbáltam… végignézni például… Értelmezni… Vagy nem is tudom… Szóval az a helyzet, hogy ez a film, gyakrolatilag… Nem jó… Nem ez nem film. Sok hülye akciójelenet ész és bármiféle kohézió nélkül, egymásra hajigálva. Optimus rossz lesz, aztán mégse. Gyerekek a főszereplők, aztán Mark Wahlberg. Ő egyszer suttyó, aztán zseni. Elfelejtjük Sam-et az első három film főszereplőjét, aztán kiderül, hogy ez a család, már mindent tud a Transformerekről, már évszázadok óta. Sőt, együtt harcoltak a nácik ellen is! De már Merlin is cimbizett velük. És Anthony Hopkins az egész közepén ????????? Én meg csak nézem és kérdezem:
“Mi a f*szt nézek egyáltalán?”
Komolyan, pár hónapja néztem meg a film első egy óráját, de már egy jelenetre nem emlékszem belőle. Nem gondoltam volna, hogy a 2. Trafó filmnél van lejjebb, de itt van. Értelmetlen, unalmas, a harcok látványosak, de tökugyanlyanok, mint az előző filmekben. A szereplők idióták, a különböző kamerák miatt a film képaránya jelenetről jelenetre képes váltakozni… Ennyire igénytelen módon van összehányva ez a film!

Ez a retek bele is állt a földbe a pénztáraknál! Szóval talán a Paramount végre hagyja a fenébe az egészet. Egyébként emberrel nem találkoztam még, akinek ez tetszett volna, még azok közül sem, akiknek az előzőek tetszettek. Én például a 4-gyel elvoltam. A következő Transformers filmet még hajlandó vagyok megnézni. Mert a rendezője például az én 2016-os kedvencemet a Kubo-t rendezte és a főszereplő Hailee Steinfeld lesz, akiért megveszek! Az író miatt viszont lehet aggódni. Eddig olyan filmeken dolgozott amiknek a Meta pontja például az 5/10-es értékelést se érték el. Biztató! És valamiért John Cena is a filmben van öhm… oké



4. Jackie


A Kennedy gyilkosság a történelem egyik legfelkavaróbb és máig az egyik legnagyobb vitákat kiváltó eseménye. Megannyi film és könyv foglalkozott már vele. Vagy TV sorozat. Az, hogy megpróbálják mindezt az özvegye szemszögéből megmutatni, egy rendkívül bátor ötlet! Hogy Jackie, hogyan állja meg a helyét, mint First Lady, mint anya, mint ember. Ráadásul megnyerték a szerepre Natalie Portmant, ami nem kis fegyvertény!

De, hogy a végeredmény egy ekkora büdös nagy nulla legyen, arra én nem számítottam! Ezt a filmet gyötrelem végignézni! Végtelenül unalmas és taszító az egész. Az időrend például teljesen megvan kavarva, pontosan azért, mert a film egyetlen valamire való jelenete az a merénylet. Ez a sztori elég korai pontján eljön így a hátralévő kilencven percen simán bealudna az ember. Azzal, hogy felszabdalták, mindig ott van az emberben a remény, hogy még esetleg jöhet valami normálisabb jelenet. De ezzel meg azok erejét csorbították, mivel nincs meg a katarzis élmény. Egyszer Jackie egy pappal beszél, aztán lelövik a férjét, a következő jelenetben a gyerekeivel beszél, aztán a férjével, majd a vért törli magáról, sajtótájékoztatót tart… Szanaszét van vagdalva a film valami iszonyat ordenáré módon. Lehet takarózni vele, hogy direkt, ez a koncepció része, de így egy unalmas film helyett kaptunk egy unalmas és hülyén vágott filmet.

A főszereplő helyzetébe egyáltalán nem tudtam beleélni magam, nem sajnáltam. Egy rideg nőt láttam, aki hol játsza a kemény nőt, hol sajnáltatja magát. Mindezt Natalie Portman, borzasztó játékában láthatjuk! Szörnyű amit művel, Jackie Kennedy komolyan ilyen volt? Mintha egész életében kokainon élt volna? Be van lassulva, révetegen bambul maga elé, azt se tudja mennyi az annyi… Soha nem láttam még Portmant ennyire rosszul játszani! Nem értem azokat, akik méltatják ezt a performanszt, ilyen bambán én is tudok nézni! A zene förtelmes, a film iszonyatosan néz ki! Az egész nagyon minimál, mintha valami tv film lenne. Alig vannak normális színek, mintha az egész film hipózva lenne. A kamera állandóan bele van dugva a szereplők orrlyukába, így még kínosabb Portman üveges tekintete.

100 perces kínlódás…



3. Death Note


A teljes stábot a listába!



2. Ernelláék Farkaséknál


Lehet kiátkoznak majd a világból az emberek, de vállalom én gyűlöltem ezt a magyar filmet! Minden egyes képkockáját. Arról van szó, hogy Hajdu Szabolcs filmrendező, nem éppen közönségbarát filmeket készített eddig. Én talán még a Fehér tenyér című alkotását láttam, az például nagyon tetszett. És a nézőknek is. De a Délibáb például itthon óriási zakó volt és a korábbi filmjeit sem ölelte kedvére a legtöbb ember. Emiatt is rúghatták össze a port Vajnával, aki nem támogatta a filmet semmivel. Szabolcs így saját pénzből forgatta le a filmjét, a saját lakásában a saját családjával. Nagyjából eddig volt érdekes számomra a film.

Sok helyről hallottam, hogy ez a magyar valóságot mutatja be, hogy milyen intim és a családon belüli balhék és döntések jönnek fel a filmben. Aláírom, a legtöbb helyzet életszerű. Pont emiatt kényelmetlen is, de…! De nem tudok elmenni szó nélkül amellett, hogy ahogy a “szereplők” viselkednek, az nem életszerű! Nem magyar és nem is emberi! Akárcsak a Jackie-nél itt is azt láttam, mintha benyugtatózott emberek beszélnének bele a levegőbe, de azt se tudják hol vannak, vagy, hogy milyen mondat jön ki a szájukon. Minden tankönyvszerű, semmi élet nincs a filmben. Hiába jó a téma, az előadás mód, ez a direkt olcsók vagyunk és minimalisták, de annyira, hogy még a “színészek” se tesznek bele semmi energiát a munkába, megöli a filmet! Minden jelenet végtelenül el van nyújtva, nem történik semmi, senki nem csinál semmit, csak beszélnek unottan az életükről, vagyis a semmiről. Mert mindegyiküké kiüresedett és értelmetlen… Tényleg ez kell a magyar népnek… Nincs elég alkoholista meg öngyilkos az országban. Ezt se néztem végig btw… Nincs időm ilyen fellengzős hülyeségekre. Ami büszke rá, hogy minimális eszközeivel tönkretett egy egyébként érdekes ötletet.



A Kaptár: Utolsó fejezet


Mi más ülhetne föl a f*strónra, ha nem Paul W. S. Anderson mesterrendező legújabb opusza! Ez a fantasztikus remekmű, amibe már a készítők is olyan ívben sz*rnak bele, hogy az sem érdekli őket, hogy a “történet” bizonyos eseményei össze sem kapcsolahatóak a korábbi filmekkel. Hogy már az akciójeleneteket sem próbálják normálisra megcsinálni. Ótvar a CGI, rettenetes a koreográfia, a kamerát ész nélkül keresztbe, föl-le rángatják, hogy véletlenül se lásson az ember belőle semmit. Mindezt persze sötében és félhomályban! Költséghatékonyság miatt, feltételezem.

5 percenként változtatják azt, hogy ki a főellenfél, a doki bácsi, a doki bácsi klónja, vagy Wesker (akiből egyébként egy másodvonalbeli csicskát csináltak). Alice fel van háborodva, hogy ő nem klón! Te nősténybarom, már a második rész végén meghalt az eredeti! Mi az, hogy nem vagy klón?! De jön az újabb csavar, az eredeti Alice is egy klón volt már! De van öreg Alice is, aki igazából a vállalatot irányítja de ő jó. Meg talán miatta lett kitalálva a vírus, hogy ne haljon meg. Öhm, a második részben még Ashford doki készítette ezt a szert a lányának aki nem Alice volt…

Komolyan mondom az az érzésem, hogy Anderson már az utolsó jó pár részt úgy rendezte meg, hogy: “Hm, telerakom egy csomó értelmetlen hülyeséggel a filmet meg akcióval. Vajon megnézi így is a sok paraszt?” Sok paraszt megnézte, Anderson számolgatta a milliókat. “Hm, ezeknek a hülyéknek ennyi is elég, hát akkor Mila drágám, nem erőlködünk! Több időnk lesz legalább bekokózva d*gni a lakókocsiban”. Úgyhogy bármiféle belefeccölt energia nélkül elkezdtek forgatni egy csomó értelmetlen f*szságot, rásütik hogy Resident Evil és jól van. Sajnos sok embernek tényleg ennyire van igénye, hogy hangos legyen és menjen benne az akció. Az nem zavarja, hogy nincs cselekmény, nincs sztori, nincs karaktere senkinek, hogy nincs értelme és kínos az egész! Sőt láthatólag még az sem, hogy itt már az akciók is olyanok, hogy a Film+ se merné műsorra tűzni. Félelmetes, hogy ezek a hulladékok sikeresek. És nem is fog megállni Anderson bácsi! A Monster Hunter videojátékokra vetett szemet!

A nyilatkozatára érdemes odafigyelni! Gyakorlatilag azt mondta, hogy a Monster Hunternek, mint minden videojátéknak, nincs története, de ha van az is szar (k*rva anyád!), így ugyanazt a receptet fogja alkalmazni ami már a Kaptár filmeket is sikeressé tette! Szóval pár jelenetet kiollóz a játékból és tehetségtelen színészeket és kaszkadőröket ugráltat majd össze-vissza ész nélkül, gyökér CGI körítéssel. Bármiféle kohézi és értelem nélkül. Most jutottam el arra a pontra, hogy nem vagyok hajlandó több filmet nézni ettől az embertől és deszka, de annál tehetségtelenebb feleségétől mila jovovicsocskától! Ennél többet ér az élet! Fura egyébként, mert ha mindenáron értelmetlen, de szórakoztató akciófilmet akar készíteni Anderson akkor… bakker… Na de készített már ilyet! A Halálfutam remake Jason Statham-mel! Ott miért sikerült? Ja igen. Mert abba energiát is fektetett.



Ez a lista is a végéhez ért. Legközelebb már 2017-es kedvenceimmel érkezek!