Ezúttal nem egy nagyobb beszámolóval készülök. Fölöslegesnek érzem kritikát írni erről a filmről, egyrészt azért, mert aki látta az előzetest, az tudja, mire számítson a filmmel kapcsolatban. Másrészt meg azért, mert az alkotói sem erőltették meg magukat, hogy valódi filmet készítsenek. Szóval én sem fogok nagyobb energiát belefeccölni az írásomba.

Mit is lehet mondani egy olyan filmről, aminek már a címének sincs értelme? És nem csak a magyarra gondolok. Mi az, hogy I, Frankenstein? Ki az az én? Az írók ezek szerint, az eredeti sztorival sincsenek tisztában? Frankenstein nem a szörny, hanem a doktor, aki létrehozta. Miért Én, Frankenstein? Ennek mi értelme? Azért is nagy kérdőjel ez, mert a filmben többször is hivatkoznak a jó doktorra, tehát mégis tudják, hogy kiről van szó, sőt, a lényt elkeresztelik Adamnek a film egy pontján. Ennyire nincs ötlet? Egyébként a film egy képregény adaptáció, de ezek után szerintem mindenki el fogja kerülni.

Maga a történet érdekes lenne, de sikerült totálisan szétbarmolni az egészet. Szerintem nagyon jó ötlet, hogy a szörnyet lássuk a jelenben, amint démonokat öl és próbálja bebizonyítani, hogy mégis van lelke. A probléma az, hogy ezt sikerült olyan blőd, ZS-kategóriás módban tálalni, amitől az ember fészkelődni kezd. Nekem volt ciki, ami ebben az alkotásban történt. Az egész film, egy tizenéves kamasz fantáziálásának tűnik, aki tényleg elhiszi, hogy amit most kitalált, az a kreativitás netovábbja. Sőt, valódi értéket képvisel! Az alapötletre ez még hellyel-közzel ráfogható, ahogy azt már írtam. De miért így? Miért egy ennyire igénytelen fércmunkaként kellett ezt megcsinálni? A film producerei egyébként az Underworld filmeken dolgoztak, ez már inkább elrettentő. Bevallom, én az első 3 Underworld filmet, a mai napig imádom. Viszont a negyedikkel olyan szintre süllyedtek, ami már nyílt támadás az értelem és a jóízlés ellen. Itt is ez a helyzet.

A filmet Stuart Beattie rendezte, akinek ez a második filmje (lassan csak összeáll, hol csúszott el ez a film). Íróként dolgozott korábban, és elég színes a palettája. Dolgozott a 30 Days of Nighton, a Karib-tenger filmeken (csak a karakterekért volt felelős), a Collateralon (ezen lepődtem meg utólag a legjobban). Úgyhogy újfent értetlenül állok a dolog előtt. Aki ilyen jó filmeken dolgozott íróként, és tett is le az asztalra nem is keveset, hogy a fenébe keveredett ide? Lehet, hogy tud ő rendezni, a másik filmjét nem láttam, de itt mindent elrontott. Talán azért vállalta el ezt a filmet, hogy később kapjon pénzt valami normálisabb ötletére? Lásd például Peter Berg és a Csatahajó esetét. Az a film két forintot nem ér, csak azért csinálta, hogy megrendezhesse a Túlélőt. Ami pedig az idei év legjobb akciófilmje! És hosszú évekre visszamenően az egyik legjobb háborús mozi! Reménykedek benne, hogy csak erről van szó. De ez a film attól még megbocsájthatatlan.

A filmben igazi sztárgárda bénázik. A szörnyet, a csúf, gonosz, undorító kinézetű lényt, Aaron Eckhart kelti életre. Őőő… Nem preferálom a férfiakat, de szerintem ez a fickó, kifejezetten jó képű. Komolyan ő volt a legjobb szörnyjelölt? Értem én, hogy a nőket is be kell csalogatni egy ilyen hulladékra a mozikba, de attól még Eckhart nem lesz torz szörny, mert van rajta néhány vágás. Egyébként próbálta ő komolyra venni a szerepet, meg az alakítását, de nem tudott vele mit kezdeni. A rendezői instrukciók valószínűleg kimerültek abban, hogy: „nézz csúnyán”. Itt van még az egyik legjobb bit színész Bill Nighy. Aki úgy tűnik, karriert akar építeni arra, hogy minden hülyeséget elvállal, amit felajánlanak neki. Óriásölő, Titánok haragja, G-force, meg most ez? Bill, ne tegye ezt velünk! Kérem! Egyébként ő játssza a főgonoszt, aki Adamhez hasonló, hullákból összetákolt hadsereggel akar győzedelmeskedni az emberek, és az őket védelmező Vízköpő rend (itt kezdtem el röhögni) felett. Nem, egyszerűen nem értem mit keres ő itt. Yvonne Strahovsk is szerepel a filmben. A kötelező jó nő és tudós. Ennyi. Több dolgot nem tudunk meg róla. Szomorúan néz, tudós blablázik, de nem vetkőzik. Ezért kár volt ide szerződnie.

Technikailag sincs formában a film. A zenére konkrétan nem emlékszem! Fogalmam sincs milyen zene szólt a filmben, csak a végefőcímnél lévő zúzós húrszaggatásra. Az jó volt. De a többi, teljesen kiesett. A jelmezek elképesztően fantáziátlanok és gagyik. Igazi tucat fantasy kellékek mindenütt. A számítógépes trükkök pedig. Hú, mély levegőt kell vennem! Szóval, a látványt nézve, az igényesség és precizitás, mint olyan, nem volt a koncepció része. A fenébe a finomkodással, ez a film egyszerűen undorítóan néz ki! Bénák a trükkök, látszik, hogy nem azért lettek ilyenek a lények és az effektek, mert kevés volt a pénz (65 milliót eltapsoltak erre az ökörségre), hanem mert hozzá nem értő kóklerek csinálták. Rossz ránézni a képernyőre! A harci koreográfia egyébként nem lenne rossz, de amint meghal valami démon, olyan effekt következik, amitől az ember gyomra kétszer megfordul.

Nem is rabolom tovább senki idejét. Az Én, Frankenstein, egy métely! Sablonos, igénytelen, béna, unalmas, gagyi, de legalább rövid! A 82. perc után, már bejön a végefőcím. Jó színészek alakítanak rosszul megírt figurákat. Természetesen pocsékul. Elpazarolják a tehetségüket. A CGI felháborítóan ocsmány! Senkinek nem tudnám jó szívvel ajánlani. A legutóbbi filmes kritikám a Pompeji volt, és arra én naiv, rásütöttem a 2014 legrosszabb filmje billogot. Ezúton is elnézést kérek tőle és átruházom erre a „szuperprodukcióra.” Ha valakit esetleg érdekel, 2 pontot érdemelt ez nálam. Komolyan, már úgy várom, hogy kijöjjön DVD-n az új Amerika kapitány, hogy végre lássak valami normális, látványos akciómozit.