Általában nem szeretek hivatalosan nem bejelentett dolgokról írni, de lévén hogy az információ ugyan azoktól az adatbányászoktól jön, akik idő előtt leplezték le a Morrovindes fejezetet, és helyesen jósoltak meg egy csomó tartalmat, hajlandó vagyok kivételt tenni. Ahogy azt ők is megírták ez mind a tesztszerverek és ideiglenes játékfájlokról szól, szóval lehet, hogy nem kerülnek be a végső játékba, vagy ha igen akkor is lehet, hogy más formában.

Forrás:

Datamine part1

Datamine part2

Datamine part3

Hová megyünk kalandozni?



Ez az egy, amit biztosan tudunk, szinte bele ordítják a készítők az arcunkba: Summerset! Más nevén Nyár Sziget. Morrovid npc-i néha megállás nélkül arról beszélnek, hogy majd lehet, újra találkozunk a Nyár szigeten. Még egy jövőbelátó gép is megjósolja nekünk, hogy oda vezet az utunk. De a legegyértelműbben maga Sotha sil mondja ki, a Clockwork dlc végén: Legközelebb a Nyár szigetre mész!



Nyár sziget maga, a harmadik és legnagyobb sziget abból a háromból, amit az Altmerek otthonnak hívnak. Általában nem engednek kívülállókat partra lépni, de hála Ayrenn királynő liberálisabb vezetésének, a kalandorok végre, az Aréna óta először, beléphetnek erre a legendákkal, és misztikummal átszőtt földre. Itt élnek Tamriel talán legjobb kovácsai és mágiatudói. A városok olyanok, mint megelevenedett festmények, az égboltot pedig beborítja a prizmák és mágikus lencsék által vetett, a szivárvány minden színéből álló fényjátékok. Olyan lények, melyek ritkaszámba mennek az emberek királyságaiban, it mindennaposak. Unikornisok nyargalnak gondtalanul a mezőn, ahogy egy könyv írja valahol a játékban.

De ha hihetőek az adatbányászok forrásai, még ennél is többet kapunk majd a jövőben. Rögtön a Nyár szigetet felvezető küldetés elvisz minket Artaeum szigetére. Ez is része volt a szigetcsoportnak, ám amikor az Aldmer elkezdett letelepedni, a Psijic Rend, hogy elmeneküljenek a Nagy házak romlásától, eltüntették ezt a szigetet, magukkal együtt. Ezen a szigeten találták a Ceporah tornyot, egy épületet, ami nem öregebb Adamanta toronynál, de évszázadokkal az első tünde telepesek előttről származik. Ebben a toronyban található az Álmodó barlang, az egyetlen olyan hely Tamrielben ahonnan elérhető az összes Daedra herceg birodalma. Ezt a barlangot maga Sotha Sil használta arra, hogy meggyőzze a legtöbb Istent, hogy ne lépjenek halandó földre, hanem a követőiken keresztül valósítsák meg akaratukat. De nem mindegyikőjük mondott erre igent. Az ESO következő nagy eseménye három ilyen hercegről szól majd. Clavicus Vile, Nocturnal, és Mephala, együtt létrehozták a Daedrák Triádját, és célul tűzték ki, hogy meghódítsák Nirnt. A bevezető küldetésben Mephalával gyűlik meg a bajunk, és elmegyünk hozzá a birodalmába. De valószínűleg csak egy rövid küldetés erejéig, és később egy külön dlc keretében láthatjuk a teljes területet. ZOS jó szokása szerint.


Ki mer az utamba állni?



Ha minden igaz nem mások, mint maguk a Sloadok. Ha még emlékszel a korábbi blogpostra, akkor tudod, kikről van szó. De azok kedvéért, akik nem akarnak visszaolvasni, röviden összefoglalom. A Sload egy csigák és békák keresztezésére emlékeztető faj, akik az első Tündék óta lakják az óceánokat. Egyenesen rühellik az Altmereket. Számtalanszor megtámadták Nyár Szigetet, és néhányszor sikerült is az uralmuk alá hajtaniuk. Ezeknek a sötét időknek állítanak emléket az elszórtan található Sload romok, amiket vagy félelemből, vagy emlékeztetőül meghagytak az Altmerek.



De a csigalények csak egy oldal abból a változatos bestiáriumból, amit az adatbányászok feltártak. Szinte biztos, hogy belebotlunk majd a Triád daedra szolgáiba, Nocturnalok, Skaafinek, egyéb kimondhatatlan nevű borzalmak. A kibányászott fájlok között volt korall rák, Dreugh, Ettin, Óriás Szalamandra, Sárugró, Tengeri Vipera, Árnyszörnyek. Kettő azonban kitűnik a sorból. Az egyik a griff, ami nem új az Elder Scrolls világában, Daggerfallban lehet találni grifftollakat. Ami érdekessé teszi őket, az az, hogy a fájlok arra utalnak lovagolni is lehet rajtuk. A másik, ami nekem szúrt szemet azok az Indrik fájlok voltak. Nem tudom mi az az Indrik, volt egy ilyen nevű karakter a Warhammer DOW-ban de kétlem, hogy őróla lenne szó. Ami felhívta a figyelmem az az, hogy látszólag valamilyen hátasról támad majd ránk. Lehet, végre beteszik a lóharcot az ESO-ba, vagy csak egy különleges ellenfélről van szó? Ki tudja, majd úgy is kiderül, a hivatalos bejelentéskor.

Jó, de mi lesz még?



Nyilvánvalóan csak egy új területért nem fizetnek majd egy teljes játék árának megfelelő összeget a rajongók. Még úgy sem, hogy az adatok szerint Nyár Sziget kétszer annyi bejárható területet tartalmaz majd, mint Morrovind. Ha hihetőek a pletykák, a tárcák megnyílásáért a fejlesztő ZOS, előveszi a régóta várt spellcrafting rendszerét. Még 2014-ben mutatták be egy QuakeConos prezentációban.



Akkor még havidíjas volt a játék, és ingyenes frissítésként emlegették. De azóta minden megváltozott. Átváltottak Buy to Play rendszerre, a beígért ingyenes tartalmakból pedig dlc-k lettek. Igaz a kisebb területek továbbra is ingyenesek az ESO Plus előfizetőknek, az új fejezetek, mint Morrovind csak külön fizetés útján elérhetőek. Ezért, ahogy Morrovindnek a Warden karakterosztály lett az exkluzív tartalma, valószínűleg a Spellcrafting csak azoknak lesz elérhető, akik megveszik a Nyár Sziget fejezetet. Persze ez csak találgatás, lehet, ingyenes rendszerré teszik, mint a Homestead, vagy Outfit updatek voltak. Amik még említést érdemelnek azok az jewellery Crafting (ékszerkészítés), és a Psijic Rend. Az ékszerkészítés eléggé magától értődően hangzik. A Psijic Rend pedig valószínűleg a Tolvajok Céhéhez és a Sötét Testvériséghez hasonlóan egy kisebb dlc részeként jön. De itt nem csak passzív bónuszokat kapunk, hanem aktív képességeket is, mint az idő megállítása (csak egy kisebb területen, mennyire op lenne, ha mindenki számára megállíthatnánk az időt).