Ti mind egyéniségek vagytok!



Az első játékban, a nép, mindenféle kifogás nélkül követte az utasításainkat. Ha épp egy lakhatatlan bolygó benépesítéséről volt szó, vagy kétszeresére emelted az adókat, ők lenyeltek mindent. A legnagyobb problémát legfeljebb az elégedettség jelentette, ami ha alacsony volt, akkor a gyárak nem termeltek olyan gyorsan. És még ezt is kiküszöbölhetted azzal, ha építettél néhány rendszerfejlesztést, amitől alattvalóid úgy érezhették, mintha törődnél velük. De mostantól több időt kell szakítanod rájuk, ha meg akarod tartani az uralkodói munkádat. Minden faj saját célkitűzésekkel rendelkezik, és tagjai elvárják, hogy ezek alapján haladj előre. A játék megjelenésekor nyolc választható birodalom, és tizenhat független faj lesz a játékban. Mind külön nézőpontokat képviselnek. Például a Sophon állampolgárok elvárják, hogy több időt szentelj a kutatásnak. Vagy a Craver harcos nemzete követeli, hogy fektess minden erőforrást a hadiparba. De az igazi kihívás az lesz majd, amikor a kettő egyszerre akarja megvalósítani mindezt, és neked választanod kell.

Az egyik legnagyobb újítás ugyanis az, hogy több nép is élhet a birodalmad zászlaja alatt. Ha meghódítasz egy másik faj által lakott bolygót, az ottaniak nem változnak át varázslatos módon a te kezdő populációd tagjaivá, ahogy az Endless Space-ben (ES). A Craver-ök továbbra is harcéhes bogarak maradnak. A Sophon-ok pedig ugyanolyan apró termetű, tudománymániás különcök lesznek az invázió után. Ami akár a játékos előnyére is válhat. Egy Sophon természeténél fogva jól ért a tudományhoz, ezért birodalmunk tagjaként növelheti kutatási kapacitásunkat. A Craver pedig egyértelműen harcosként támogathat minket. Feltéve ha együttműködésre tudod bírni őket. Ha erővel magadhoz csatolsz egy rendszert, az ottaniak érthetően nem lesznek elragadtatva. És ha nem tudod boldoggá tenni őket, akár fel is lázadhatnak. A játék egy másik jelentős újítása, ha egy kolónia nagyon elégedetlen veled, akkor fegyvert ragadnak, és megpróbálnak elszakadni a birodalomtól.

Jönnek a migránsok!



De természetesen nem csak hódítással növelhetjük határainkat. Az első és leghatékonyabb módszer, ha kolonizálunk más rendszereket. Az ES-ben elég volt építeni egy hajót, telepakolni emberekkel, és kiküldeni őket az ismeretlenbe. Mostantól helyőrségekkel kell megszereznünk a rendszereket. Ezek akkor a leghasznosabbak, ha olyan csomópontokat akarunk, amelyekben nem található lakható bolygó. Ha kolonizálni szeretnénk, akkor propagandával oda kell csalogatni más rendszerek lakosait. Ennek több fajtája is van, például egy tudományos lehetőségeket hirdető, ami minden tudomány orientált népet odavonz. És nem csak az általunk belakott területekről, hanem a szomszédos birodalmak rendszereiből. Ezzel gyakorlatilag elszívhatjuk a másik játékos lakosait, gyengítve a birodalmát, és erősítve a miénket. De ennek is megvannak a hosszútávú ártalmai. Ha például két nép osztozik egy bolygón… nos… kialakulhatnak nézeteltérések. Egyenlőre nem tudni milyen szinten lesz jelen a fajok közötti… rossz szomszédi viszony. De a fejlesztők tettek rá utalásokat, hogy ha például egy Craver flotta megtámadja egy olyan rendszerünket, ahol főleg a saját fajtársaik laknak, az lehet hogy harc nélkül átáll. Persze mindez fordítva is igaz. Így ha a Sophon-ok akarják visszahódítani az elorozott rendszereiket, sokkal könnyebb dolguk lesz.

A politikus olyan, mint egy galamb…



Az ES2-ben már nem csak külpolitikával, hanem a belpolitikával is meg kell birkóznunk. Hat ideológiai csoport fog hatást gyakorolni a birodalmunkra: Militaristák, Pacifisták, Tudománypártiak, Vallásosak, Iparosok és Ökológusok. Aki játszott a Tropico-val, az már valószínűleg sejti, ez mit jelent. De itt nem úgy lesz mint a szigetországban, hanem ezeket a mozgalmakat fel kell oldani. Ha például néped nagy része tartja fontosnak a tudomány előrehaladását, megszervezik a pártot ami ezzel az ügyel foglalkozik. Ezzel arányosan csökken a valószínűsége, hogy megalakul a vallással foglakozó klikk. Egyenlőre nem tisztázott, hogy lesz e interakció két párt között. Ahogy haladsz előre, megismerkedsz új fajokkal, új lehetőségekkel, és veszedelmekkel, amik mind hatással vannak néped hangulatára.



A Gamescom-on bemutatott demóban azt láthatjuk (fent), hogy miután az amúgy békés Sophon nép, találkozik a minden értelmes létforma elpusztítására, leigázására felesküdött Craver Birodalommal, pánikba esik. Amitől megnő a Militaristák támogatottsága. Minden párt rendelkezik saját törvényekkel, amiket bevezethetünk, ha elég nagy a befolyásuk. Ezt a 20/40 körönként tartott választásokon tudjuk kihasználni, ahol eldől, melyik frakció fogja kormányozni a népet. Mi is szavazhatunk, és a választottunk népszerűbb lesz, több szavazatot kap. Így az apró tudósok áthangolhatóak, pusztító flották létrehozására. A játék során többféle kombinációt is létrehozhatunk, ezzel növelve az újrajátszhatóságot.

Még egyszer köszönöm, hogy átkínlódtad magad, az írásomon. Sajnos tovább tartott elkészíteni mint szerettem volna. Azt terveztem, hogy mostanra már elkészülök a harmadik résszel, ami a birodalom menedzsmentről, a csatákról, és a hősökről szól majd. De mint rájöttem, nem tudok annyi időt fordítani az írásra, mint amennyit szeretnék. Valamikor Március elején elkészülök vele.